1

Onderwerp: tremperen met ranja..

Ik heb gisteren een taart gemaakt, gevuld met botercrememix met aardbeienpatidess, met stukjes chocoladetablet en mandarijntjes uit blik.  Gedecoreerd, en toen in de vriezer gegooid. Nu dacht ik OOIT ergens gelezen te hebben dat je biscuit kunt tremperen, temperen, trempereren ( ik weet het niet meer hoe je het schrijft LOL), met ranja. Dus dat heb ik voor het eerst gedaan. Maar nu ga ik heel erg twijfelen en kan het ook niet goed vinden op het forum...ik heb de ranja namelijk een beetje aangemaakt met water en toen wat gesprenkeld op de onderste en middelste laag. Is dit goed fout ? Want kan mjin fondant nu gaan smelten, zodra ik de taart laat ontdooien ? Had ik de ranje on-aangemaakt over de lagen moeten doen ?? :s

Neem je dromen mee de dag in..

2

Re: tremperen met ranja..

Als je alleen op de lagen hebt gesprenkeld dan kan het geen kwaad. Ten zij je heeeel veel hebt gesprenkeld natuurlijk. Ik denk ook niet dat je met de ranja hebt afgsmeerd oid, dus dat komt vast wel goed.

3

Ik denk dat het wel goed zal gaan hoor!

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

4

oke, het was niet heel veel gelukkig. In het vervolg doe ik het dan onverdund.

Neem je dromen mee de dag in..

5

Ik trempeer (bijna) altijd met citroen limonade. Geeft een lekker fris smaakje bij alle zoetigheid. enne... mijn marsepein/fondant nog nooit gesmolten!