1

Onderwerp: Paletmes of pannenenkoekenmes?

Ik ben nog een echte beginner en wil graag wat basis dingen aanschaffen. Maar nu vroeg ik me af of je met een pannenkoekenmes ook een taart kunt afsmeren of heb je daar echt een paletmes voor nodig?

absolute beginner ;-)

2

Re: Paletmes of pannenenkoekenmes?

Ik gebruik gewoon mijn pannenkoekenmes

Groetjes, Dorothea.

3

Ik ben ook een beginner. Maar wanneer je dijkjes spuit krijg je de vulling niet mooi gladgestreken. Dan is een paletmes toch echt handiger. Bij mijn eerste taarten deed ik nooit een dijkje, dan maakt het niet uit of je een gewoon mes gebruikt of niet. Maar met dijkje werden mijn taartewn toch mooier en strakker. Ik heb trouwens in het begin een palet(mesje) van de Blokker gebruikt. Weet je wel, voor verf.

4

ik heb een enorm pannekoekenmes en dat gaat prima, al weet ik nog steeds niet hoe je dat met pannekoeken moet doen met een rvs ding, dan gaat je pan toch kapot?

5

ik gebruik vanaf het begin mijn taartschep en dat werkt perfect.

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

Zag namelijk een mooi en niet te duur pannenkoekenmes bij de HEMA. Maar misschien dat ik toch maar een echt paletmes koop als ik van de week inkopen ga doen voor mijn eerste taart (spannend...!). Maar is dan met een knik handig of gewoon een rechte?

absolute beginner ;-)

7

Ik heb van de week palet messen gekocht bij het kruidvat.een stuk of 4,5 in een pakje voor maar 1.50

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

Ok,  dan moet ik eens even langs het Kruidvat! Goede tip!

absolute beginner ;-)

9 Laatst bewerkt door Boska (18-01-2010 16:56)

Heb ook de paletmesjes bij Kruidvat gekocht, maar die gebruik ik voor decoraties en niet om af te smeren. Daarvoor heb ik een groot gehoekt paletmes van 19 cm en dat werkt super :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Ik gebruik zo'n siliconen spatel/pannenlikker van de xenos, ook voor het afsmeren trouwens. En volgens mij gaat dat best goed. Voordeel: het kan in de vaatwasser! :D

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje

11

wat is eigenlijk een dijkje??

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

12

Een dijkje spuit je met bc op de rand van de lagen biscuit. Zodat de vulling er niet uit kan lopen waardoor je marsepein/fondant kan gaan smelten.

13

Ik ben ook begonnen met een pannenkoek mes, van de Hema..
Maar het was het t

14

thx esther... had al een klein vermoeden maar deze is nu bevestigd :D:D

Enjoy, Life, Laugh and Cake!