1

Onderwerp: Nu al bakken of wachten tot morgen?

Ik was van plan om vandaag m'n biscuits te bakken maar nu las ik gisteren ergens dat je dat maar maximum 1 dag op voorhand mag doen...
Wat denken jullie?

Mijn planning was:
vandaag
-bakken

morgen
-vullen en afsmeren en bekleden

zondag
- verder versieren

Ik had gedacht dit zo te doen want tussendoor moet ik nog heel m'n huis kuisen, voor m'n dochtertje zorgen, bij m'n moeder langsgaan, een koude schotel maken en het alledaagse gewone huiswerk.
Zondag om 16 uur wordt de taart aangesneden!

Why stop dreaming when you wake up?

2

Re: Nu al bakken of wachten tot morgen?

Jouw planning zou betekenen dat de taart op het moment van aansnijden al twee dagen oud is. Persoonlijk zou ik dat niet doen. Misschien kan je volgende keer het biscuit al wat eerder bakken en dan invriezen.
Je las dat je het maar max op 1 dag voorhand ''mag'' doen....
Je mag natuurlijk doen hoe je het zelf wilt (lief h

3

Wat Sharon zegt: gewoon invriezen! Dus nu lekker bakken, laten afkoelen en in een plastic zak in de vriezer ermee. Snijdt-ie ook een stuk gemakkelijker in lagen!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4 Laatst bewerkt door Mamaleen (29-01-2010 10:43)

Ok! Bedankt! Dan pas ik m'n planning een beetje aan. En hoop ik vooral dat morgen m'n dochtertje heel braaf zal zijn.
Jammer genoeg moet m'n man morgen werken tot 22.00 uur dus is er niemand om haar te entertainen.

Wendy: jammer genoeg geen plaats in de vriezer dus zal morgen moeten bakken. Gelukkig heb ik wel al m'n marsepein gekleurd en liggen de decoraties ook al min of meer klaar.
Ga straks nog de kartonnetjes op maat snijden, de barbie uitkleden en inwikkelen in plastiekfolie,... op die manier spaar ik morgen toch een beetje tijd uit h

5

Je hebt 3 topics gemaakt met allemaal dezelfde vraag?????

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

6

Oei, zijn die er alle 3 doorgekomen?
Mijn pc gaf foutmelding: probeer het eens opnieuw dus heb ik dat maar gedaan...
Sorry ervoor!
Kan ik de andere dan verwijderen?

7

Als ik maar 1 dag van te voren mag bakken zou ik geen taart meer kunnen maken :(

Heb woensdag avond mijn kapsel gebakken, dit in een plastik zak bewaard.
Gisteren avond gevuld en gedecoreerd en vanmorgen mee naar werk genomen. Vanavond neemt een collega hem mee naar een feest.

Ik kan echt zelden een dag ervoor een kapsel bakken.. dat red je echt niet als je fulltime werkt..
En nog nooit klachten gehad dat de taart oud zou zijn..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

En je bewaart die taart dan in een plastiek zak.
Steek je die zak dan in de ijskast of in de diepvries want in de diepvries heb ik dus geen plaats...

9

Ik doe et ook zoals bommeltje.  Heb gisteren gebakken in een plastic zak.. vanavond ga ik vullen en bekleden en morgen wordt de opgehaald en opgegeten. 
Ik weet niet hoe oud jou dochter is maar ik geef de 2 kleintjes van mij 2.5 en 3.5 rest stukjes marsepein en 2 kleine rollertjes en uitstekers van xenos ( van een kinder bak setje)  en soms ook hele kleine taartje om te decoreeren.

10

Inderdaad, nu al bakken kan best wel hoor. En je hoeft hem niet in de koelkast of diepvries te bewaren. Ik laat hem meestal gewoon op het aanrecht liggen in een plastic zak.

Groetjes, Daphne

11

Ik heb net mijn biscuits gebakken, zal zondag om 11u worden aangesneden. Morgen moet ik mijn cc's ook nog decoreren en anders redt ik dat ook niet. Ik had planning ook hier op het forum geplaatst en werd ook aangeraden om het max. 2 dagen op voorhand te maken.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

12

Mamaleen schreef:

En je bewaart die taart dan in een plastiek zak.
Steek je die zak dan in de ijskast of in de diepvries want in de diepvries heb ik dus geen plaats...

Gewone pedaalemmerzakken netjes opvouwen en zorgen dat de taart niet beschadigd en ik leg hem altijd op de koelkast.. daar ligt hij zeker veilig en niet in de weg.. Niet in de koelkast of vriezer...

Soms als ik een dag eerder moet bakken leg ik hem wel in de vriezer..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Ok, bedankt!
Dan ga ik straks toch al beginnen bakken!
Canadesje: goeie tip ivm de marsepein en uitstekertjes geven. M'n meisje wordt zondag 2, vandaar de taart!

14

Ik heb hetzelfde "probleem".
Wilde vanavond bakken, morgen vullen en bekleden. Morgen wordt hij opgehaald om 17 uur om vervolgens zondag aan te snijden.
Kan ik bijv. ook al vanavond vullen of is dat wel te proeven?

Nog een vraagje: kan je cupcakes ook dik afsmeren met bokkepootjesvulling en dan "bekleden" met marsepein? Of is dat niet lekker / teveel / smelt de marsepein dan?

15

Mag je je biscuits eigenlijk ook inpakken in huishoudfolie?
Zie net dat ik geen plastiekzakken heb liggen...

16

Ik doe het altijd in huishoudfolie/ zelfklevende folie.

17

Zorg voordat hij in plastick gaat, het kapsel wel goed is afgekoeld.. anders wordt hij erg klef door condens water..

18

M'n eerste kapsel is klaar en staat af te koelen! En hij is helemaal gelukt! Ik ben dolgelukkig!
De tweede zit er nu in en de laatste gaat er vanavond laat of morgenvroeg in!

19

hahaha je bent meteen productie aan het draaien :)

:thumb:

20

Ja, het gaat hier aan de lopende band!

Ben nu nog steeds aan het twijfelen ivm het afsmeren...
Met de botercreme mix of zelf gemaakte boterroom...
Er staan hier zoveel tegenstrijdige berichten op het forum hier over dat ik het bos door de bomen niet meer zie!

21

Ik doe het altijd met roomboter en poedersuiker. Het is wel zo makkelijk, pakje roomboter van 250 gr bij de aldi in de mixer met wat water en een hele bus poedersuiker en dan 10 min mixen.......klaar!
Volgens mij is het ook nog veel makkelijk

Groetjes, Ilse

22

Wat bedoel je precies met boterroom?
Ik heb je die opmerking al een aantal keren zien maken maar heb eigenlijk nog steeds geen idee wat het is

Wat zijn precies de ingredienten?

Pas dan kunnen we aangeven of het verstandig is dat te gebruiken..

23

botercreme bedoel ik.... wij zeggen eigenlijk creme au beurre en vandaar dat ik de foute 'vertaling' naar het Nederlands maak vanuit het Vlaams.
Sorry hoor!!!!!

24

aha.. op die fiets.. :-) Creme de beurre zeggen wij ook hoor :) of te wel.. creme van boter :)

Ik heb toevallig gisteren avond weer met de mix afgesmeerd.. had geen zin om nog extra 1:1 zelf te maken en is goed gegaan..
Ik denk dat het ook een beetje met het weer te maken heeft.. als het buiten ook warm en vochtig is zoals zomers dan lijkt me het risico iets groter.

25

Ik ga voor de mix!
Ik bekleed en vul morgen en zondag dan pas de marsepein erover... minder tijd om te gaan smelten dan h