kaatjekeutel schreef:tipsytaartje schreef:omdat een dijkje stevig moet zijn en geen/weinig vocht moet bevatten. Slagroom voldoet niet aan die eisen, vandaar.
Verder moet je niet afsmeren met slagroom als je fondant gebruikt, dat gaat smelten. Verder kun je met stevige botercreme veel beter oneffenheden wegwerken, hobbel, bobbels, deuken etc 
Ik heb vorige week een taart gemaakt met fondant en afgesmeerd met slagroom, mijn taart is gewoon normaal gebleven......misschien geluk gehad?!
Trouwens wel in de koelkast bewaard, vrijdag gemaakt maandag opgegeten, was niks aan de hand. Gelukkig maar want ik vind botercreme niet lekker en meerdere mensen niet.
Oeh misschien zeurderig van mij hoor, maar een taart met slagroom vrijdag maken en maandag opeten vind ik niet zo smakelijk.. Ik heb in een bakkerij gewerkt en daar moest het slagroomgebak echt na 1 dag weggegooit worden (dan moet de klant het natuurlijk ook nog wel 1 dag kunnen bewaren)
Ik moet zeggen dat het met dit weer ook beter gaat dan in de zomer. Dan smelt ie soms met 1 op 1 botercreme al onder je handen weg.
Ik zou het risico gewoon niet nemen! Ben je zoveel uur met een taartje bezig, wil je hem uit de koelkast pakken, is ie helemaal gesmolten. En van botercreme hoef je maar een heel dun laagje te doen.... En je kan er altijd een lekker smaakje doorheen doen!
Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...