1

Onderwerp: Asperges.....

Ik ben gisteren gebeld door een asperge bedrijf bij ons in de buurt. Of ik in april op hun open dag wilde komen. Ja dat wil ik natuurlijk wel, maar .....wat moet ik nu met asperges?? Degene vertelde dat ze 3 jaar geleden iemand hadden gehad, die had iets met asperges en witte chocolade gedaan, in kleine bonbonnetjes. Omdat hun van een chocoladebedrijfje waren. Nu willen ze dus iets met marsepein en asperges, maar ik heb geen idee wat ik hier nu van moet maken.

Hebben jullie tips, heb al zitten denken aan minimuffins met aspergemousse en iets met chocolade erdoor heen, of hartige m.muffins maar vind ik niet echt passend met marsepein denk ik,

of zal ik ccs vullen met aspergemousse net zoals je gewonne cc's vult en dan mooi versieren met een plaatje met een marsepeinen asperge erop. Het is nog ver , maar ik zit me echt suf te denken, mag gratis asperges komen halen om verschillende vullingen te maken, maar ik lust ze niet,  dus moet manlief ze proeven, ha ha. Dus tips zijn heel erg welkom!!

Bedankt voor het meedenken!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

Re: Asperges.....

op aspergerecepten.nl vindt je veeeeel recpten, waaronder ook wat zoete (kijk bijv bij nagerechten) succes!

3

kaatjetaatje schreef:

op aspergerecepten.nl vindt je veeeeel recpten, waaronder ook wat zoete (kijk bijv bij nagerechten) succes!

o dank je wel, dat ik daar nu zelf niet opgekomen ben, ga gauw kijken!! Bedankt

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

babbel?

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

tipsytaartje schreef:

babbel?

[move]---> bakken&vullen

Ja je hebt gelijk!! Heb niet zitten opletten.

6

succes HIHI, asperges vind ik ook niet echt lekker...dus ideeen heb ik even niet :-)

7

Ik moet eerlijk zeggen dat het me nou niet echt lekker lijkt, asperges in een cc of als mousse.....
Persoonlijk zou ik gaan voor asperges van marsepein als versiering.

8

Het lijkt mij nou niet echt lekker om een aspergemousse in een cc te hebben, maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
Ik zou zelf dus cc maken met daarop kleine aspergies van marsepein. Klinkt iets lekkerder in mijn oren haha

9

Misschien hebben jullie wel gelijk, ik weet het ook nog niet hoor, ik moet eerst maar eens uitzoeken hoe of wat, maar het is wel fijn dat jullie mee willen denken, ik vind het nog steeds een hele rare combinatie, marsepein en asperges :No die gaan er bij mij ook nog niet echt in, en ik zat ook al te denken om gewoon marsepeinen asperges te maken, ha ha, die zijn wel lekker

Leuke maar lastige opdracht :D ik vind het zelf ook niet echt lekker klinken, lijkt me ook erg lastig om er een mousse van te maken ;) misschien kun je op de cc drie mini asperges maken met een strikje erom? en dan een (groene) pistachevulling ofzo? past er naar mijn idee beter bij dan een aardbeiensmaak haha ;) succes

'I love it when a cake comes together'

11

LekkerTaartje schreef:

Leuke maar lastige opdracht :D ik vind het zelf ook niet echt lekker klinken, lijkt me ook erg lastig om er een mousse van te maken ;) misschien kun je op de cc drie mini asperges maken met een strikje erom? en dan een (groene) pistachevulling ofzo? past er naar mijn idee beter bij dan een aardbeiensmaak haha ;) succes

He dat is een leuk idee, fijn dat jullie zo mee willen denken, het lijkt heel erg leuk, en dat is het ook maar wel heeeeeeel lastig, hihi Wel een uitdaging :Y

12

Het klinkt inderdaad naar niks, maar ik heb ooit ( nin een vorig leven ;)  ) in een heel fancy restaurant gewerkt, en daar hadden ze ook tijdens het asperge seizoen asperge mousse en asperge-roomijs :Y Het schijnt dus "normaal" te zijn. :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

13

asperge in ham en een gekookt eitje van marsepein?
kijk ff in een paar allerhande van appie voor de recepten en dan na maken als decoratie

14

wat een leuke uitdaging, als ik jou was zou ik gaan zoeken naar een zoete vulling met asperges (kan je helaas niet helpen)en voor op de taart leuke boetseersels van masepein in de vorm van asperges