1 Laatst bewerkt door Indy (27-01-2010 12:32)

Onderwerp: Een paar vraagjes, wie wil me even helpen?

Hoi hoi,

Ik ga voor zaterdag mijn eerste 2 taartjes maken omdat mn dochtertje jarig is dan.

Ik wil 1 ronde taart maken van 24 cm van Hello kitty en 1 ronde van 20 cm met Upsy daisy en Igglepiggle erop.

Heb veel gevonden hier op de site, echt super maar zit nog met een paar vraagjes.

- Ik heb een gasoven met 8 standen op welke stand moet ik de taart bakken? en     hoelang?

De vulling van de 1e taart (hello kitty en wil dan ook een roze vulling aanhouden) wordt met aarbeienjam en mona yoghurtpudding kwarttaart aarbei, kan dat bij elkaar of kan ik beter een andere combi maken?

En zat te denken bij de 2e taart aan Chocodreams van Mona als vulling, moet daar iets bij of is 2 laagjes daarvan al genoeg?

En ik gebruik springvormen van 20 cm en 24 cm kan ik dan beter de tabellen aanhouden van hier op de site ipv op de verpakking van de biscuitmix?

En als laatste: Ik wil donderdag beginnen om het puzzelplaatje en de 3d hello kitty alvast te maken hoe kan ik ze dan het beste bewaren tot zaterdag?
De taart bakken en bekleden doe ik vrijdag die kan ik als die klaar is toch gewoon in de koelkast bewaren?

Nou dat was het voor nu even, in iedergeval heel erg bedankt voor de tips!!

Het resultaat ga ik natuurlijk showen :)

2

Re: Een paar vraagjes, wie wil me even helpen?

Heb wel een paar antwoorden, maar niet op al je vragen. Monapudding en aardbeienjam gaan prima samen. Maargoed, smaken verschillen uiteraard.
Ik zou bij de chocodreams (mjammie!!!!) niets anders doen, het is al zo vreselijk machtig, maar ook hier weer: smaken verschillen.
Het puzzelplaatje gewoon in een luchtdichte bak buiten de koelkast bewaren, even als de 3d kitty.
Taart bakken op vrijdag en tot zaterdag in de koelkast kan prima, wel optijd er uit halen natuurlijk.
Met de mix kan ik je niet helpen, want die gebruik ik niet.

Groetjes Sharon.

3

Bedankt! Sharon voor de info!

Heeft iemand hier nog antwoord op?

-En ik gebruik springvormen van 20 cm en 24 cm kan ik dan beter de tabellen aanhouden van hier op de site ipv op de verpakking van de biscuitmix?

- Ik heb een gasoven met 8 standen op welke stand moet ik de taart bakken? en     hoelang?

Thanks!

4

Ik gebruik de tabellen van de site. Voor een 20cm- taart gebruik ik de verhoudingen voor 22cm , dan wordt hij net wat hoger. En voor een 24cm, zou ik dan de 25 of 26cm gebruiken.

Met gasoven kan ik je niet helpen helaas.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

5 Laatst bewerkt door Indy (27-01-2010 14:44)

Dank je Sabine,

Ik heb net dit tabelletje gevonden voor een gasoven

gasoven met 8 standen + temperatuur
1    140

6 Laatst bewerkt door ChantalS (27-01-2010 14:46)

Van internet geplukt:

7

tegelijk gepost Chantal :) :)

8

Indy schreef:

Dank je Sabine,

Ik heb net dit tabelletje gevonden voor een gasoven

gasoven met 8 standen + temperatuur
1    140

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

9

Oke! dank je wel!!

Ik heb een thermometer in de oven zitten dan controleer ik de temp regelmatig even of het klopt!

En ik kijk dan gewoon even na de 30 minuten of de taart gaar is van binnen.

Dank jullie allemaal voor de tips!!

Ik kan nu vanaf morgen aan de slag, heb er onwijs veel zin in eigenlijk hihi....

Berichten [ 9 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Een paar vraagjes, wie wil me even helpen?