1

Onderwerp: mijn tweede taartje...

Ik ben net begonnen en heb vandaag mijn tweede taartje gemaakt, ben er zelf wel een beetje trots op.
Ik zou wel graag tips willen over het besmeren van de taart, dat vind ik nog heel moeilijk.
http://94.100.121.187/855950001-856000000/855962801-855962900/855962890_5_xvvY.jpeg
http://94.100.121.25/855950001-856000000/855962901-855963000/855962966_5_BSt0.jpeg
bedankt voor het kijken.
groetjes natasja

2

Re: mijn tweede taartje...

Lekker retro, mooi taartje hoor.
Sorry geen tips, ben zelf nog een beginner.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

3

vind hem al heel  strak en leuk design.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

Met recht mag je daar trots op zijn! Wat een mooie hoge taart!
Bedoel je het besmeren van de vulling of de buitenkant? Ik doe een kapsel altijd eerst in de vriezer, laat hem daarna een minuut of 10 uit de vriezer en dan snij ik hem (soms nog iets langer). Je kapsel is dan lekker stevig en goed snij-baar. De buitenkant kun je goed afsmeren met botercreme (maar zo te zien heb je dat al gebruikt). Een goed (palet)mes gebruiken, rustig uitsmeren en dan in de koelkast. De boter wordt dan hard en als je hem na een uurtje weer uit de koelkast haalt, met een warm (droog) mes over de laag botercreme heen gaan om de laatste oneffenheden weg te krijgen. Verder: veel oefenen ;) en dat is helemaal niet vervelend ;)
Als je dit niet bedoelde, mag je mijn antwoord als niet geschreven beschouwen :D

*mijn leven is een geordende chaos*

5

ik vind hem heel leuk
ik doe het het zelfde als hier boven sla alleen de vriezer over. Ik merk wel dat ik het makkelijker vind als het kapsel goed afgekoeld is dus bak hem of 's morgens of de avond van te voren.
Veel plezier met oevenen

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!

6 Laatst bewerkt door Annemarie1107 (26-01-2010 21:18)

Harstikke leuk 2e taartje. Wat betreft het afsmeren: oefening baart kunst.
Het ziet er in ieder geval keurig uit!

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

7

Mooi  taartje hoor!

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

8

Wat een mooie hoge!

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake