1

Onderwerp: OH neen, website offline...

Net nu ik ging beginnen aan m'n taarten is de website offline. Ik wou gaan noteren hoeveel ik van alles nodig had zodat ik naar de winkel kon en zo deze namiddag kon in actie schieten.
Kunnen jullie me helpen?
Ik heb de aveve biscuit mix.
Ik heb een charlottevorm van 18cm diameter, een rondevorm van 20 cm diameter (deze twee zet ik op elkaar voor een barbietaart). En dan heb ik nog een gewone springvorm van 28 cm diameter voor een aparte taart.
Nu vraag ik me af hoeveel marsepein ik nodig zal hebben voor deze taarten te bekleden. Maar ook hoeveel eieren er per vorm in de biscuitmix moet komen en hoeveel botercreme ik ongeveer nodig zal hebben voor de taarten te besmeren (hoort eigenlijk in het andere topic thuis).
Ik weet dat ik veel vraag nu maar ik hoop dat iemand me kan helpen door de lijstjes van het forum me eens door te mailen of hier te plaatsen!
Alvast bedankt!

Why stop dreaming when you wake up?

2

Re: OH neen, website offline...

Bij Felicitaartjes vind je ook zo'n schema's (bij schema's dus):
http://www.felicitaartjes.nl/
Hopelijk ben je hiermee geholpen?
Succes!

3

je zou even op de site van felicitaartjes kunnen kijken.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

4

Super! Bedankt voor de tip!
Nu kan ik weer voort!

5

ik heb ooit eens een leuke tabel gemaakt, weet niet meer of ook hoeveelheden marsepein bij gezet had, maar ook voor aveve mix had ik hoeveelheden en inhoud per bakbliksoort (alle tabellenwebsite) gemaakt.

kijk hier maar eens en is gewoon toegankelijk omdat het in het forum staat:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72051

6

Olga'74 schreef:

ik heb ooit eens een leuke tabel gemaakt, weet niet meer of ook hoeveelheden marsepein bij gezet had, maar ook voor aveve mix had ik hoeveelheden en inhoud per bakbliksoort (alle tabellenwebsite) gemaakt.

kijk hier maar eens en is gewoon toegankelijk omdat het in het forum staat:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72051

Goh Olga dat is wel superhandig zeg! Dankjewel :)

7 Laatst bewerkt door Mamaleen (24-01-2010 14:21)

Super Olga! Bedankt!

EDIT:

net even gaan kijken en heb een vraagje voor je Olga:
Bij de mix van aveve zet je de ronde vormen en dan zet je: "ook 12 (6cm)"
Wat bedoel je met die 12 en 6?
Bedankt h

8

Nog een vraagje en misschien een hele domme hoor maar die eieren dat is in gram uitgedrukt. Is dat dan het eiwit en eigeel door elkaar geklutst en zo dan dat aantal gram afgemeten?

En ik ben net tot de ontdekking dat de fruitschaal die ik gebruik een blanda schaal is!!!! Het is zo een metalen uit de ikea. Kan dat echt in de oven als bakvorm gebruikt worden???

9

Mamaleen schreef:

Super Olga! Bedankt!

EDIT:

net even gaan kijken en heb een vraagje voor je Olga:
Bij de mix van aveve zet je de ronde vormen en dan zet je: "ook 12 (6cm)"
Wat bedoel je met die 12 en 6?
Bedankt h

10

Dus die 12 en 6 mag ik gewoon negeren?

11

Mamaleen schreef:

Nog een vraagje en misschien een hele domme hoor maar die eieren dat is in gram uitgedrukt. Is dat dan het eiwit en eigeel door elkaar geklutst en zo dan dat aantal gram afgemeten?

En ik ben net tot de ontdekking dat de fruitschaal die ik gebruik een blanda schaal is!!!! Het is zo een metalen uit de ikea. Kan dat echt in de oven als bakvorm gebruikt worden???

een ei in grammen is inderdaad wit en geel. een middelgroot ei is gemiddeld 50 gram, zonder schaal. dus als je 120 gram eieren nodig hebt is dit ongeveer 2 hele eieren en een beetje van een derde geklutst ei. je houdt dan wel wat ei over. als het maar een kleinbeetje is wat je overhoudt dan gooi ik die er ook altijd nog bij.

ja de blandaschalen van de ikea kunnen in de oven, daar bakt bijna iedereen mee. maar als je 'm als fruitschaal gebruikt is ie misschien wel wat groot. de blanda 12cm en de blanda 20 zijn wel lekkere maten. xenos heeft ook schaaltjes van 7cm maar dat is echt eenhapsspul.

12

Mamaleen schreef:

Dus die 12 en 6 mag ik gewoon negeren?

ja, is gewoon mijn aantekening dat ik in het bakblikje van 12 net zoveel kan maken als de 15.

13

Mamaleen schreef:

Net nu ik ging beginnen aan m'n taarten is de website offline. Ik wou gaan noteren hoeveel ik van alles nodig had zodat ik naar de winkel kon en zo deze namiddag kon in actie schieten.
Kunnen jullie me helpen?
Ik heb de aveve biscuit mix.
Ik heb een charlottevorm van 18cm diameter, een rondevorm van 20 cm diameter (deze twee zet ik op elkaar voor een barbietaart). En dan heb ik nog een gewone springvorm van 28 cm diameter voor een aparte taart.
Nu vraag ik me af hoeveel marsepein ik nodig zal hebben voor deze taarten te bekleden. Maar ook hoeveel eieren er per vorm in de biscuitmix moet komen en hoeveel botercreme ik ongeveer nodig zal hebben voor de taarten te besmeren (hoort eigenlijk in het andere topic thuis).
Ik weet dat ik veel vraag nu maar ik hoop dat iemand me kan helpen door de lijstjes van het forum me eens door te mailen of hier te plaatsen!
Alvast bedankt!

die charlotte vorm is dat een beetje tapstoe lopende vakvorm die ca 9 hoog is?
volgens mij heb ik die ook. 14cm onder 18 boven en 9 hoog? die vul ik met de hoeveelheid van 18cm rond.

14

Ja, dat is ie!!!! Super Olga! Weer een probleem verholpen!
EN weet jij (of iemand anders) hoe lang ik de vormen moet bakken?
- die charlotte vorm van 9cm hoog en diameter 18cm
- een ronde vorm van 20cm diameter
- een ronde vorm van 28 cmd diameter

Berichten [ 14 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » OH neen, website offline...