1

Onderwerp: Taart voor in het Hilton Amsterdam

Ik mocht voor vanavond een taart maken voor een bar mitswa en een bat mitswa viering. (Een bar mitswa is als een Joodse jongen 13 jaar wordt en als volwassen beschouwd wordt en een bat mitswa is als een meisje 12 jaar wordt en ook als volwassen beschouwd wordt). Dit waren broer en zus die hun verjaardagen samen vierden met een KNAL feest in het Hilton hotel in Amsterdam.
Heel spannend voor mij omdat ik ook nog nooit een 3 lagen stapel taart heb gemaakt (hoe vervoeren jullie die gevaartes, was zooooo zenuwachtig! :))
Wat een werk was het zeg.... poeh poeh, nou nou....
De opdracht was zwart/wit (YEAH kan ik meedoen aan het taarten thema :)) en verder mocht ik er zelf wat van maken. Ik wilde graag verschil maken tussen jongen/meisje en heb daarom voor de black tie onder gekozen (de dresscode voor het feest was black tie) en de parel ketting boven voor het meisje.
Er ging van alles mis, de parels (ballen gewoon ;)) bovenaan bleken te groot maar ik zat in tijdnood en kon niet meer nieuwe maken en moest dus allerlei kunsten verzinnen zodat die #$%^ballen zouden blijven plakken. Op veel plaatsen is ie daarom ook iets te ver doorgedrukt :(

http://i47.tinypic.com/2r4lgde.jpg

De letters B en J zijn de letters van de kinderen, deze letters stonden ook op de uitnodiging en die heb ik dus gebruikt. Nog een mazzel want toen ik in het hilton kwam zag ik dat deze letters overal te zien waren.... :)

http://i49.tinypic.com/10pzlfc.jpg

hmm ik zie nu dat je niet kan zien dat de zwarte plak waar de J&B op staan ook een impressie print hebben....
http://i48.tinypic.com/2n0cva.jpg

http://i49.tinypic.com/5y91cl.jpg

Al met al denk ik wel tevreden te zijn hoewel ik zo een perfectionist ben en weet dat er verbeter punten zijn en het voor mij, mijn eerste echte grote klus was dus ben ik poepie nerveus of het allemaal wel goed gaat (ik zie namelijk al al die "parels" door het hotel vliegen :)

Lang verhaal, veel foto's maar ik ben toch wel een beetje trots :)
Bedankt voor kijken!
Groetjes!

2

Re: Taart voor in het Hilton Amsterdam

ik vind hem heel mooi en orgineel en netjes uitgevoerd..zullen ze dik tevreden mee zijn hoor

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

3

Wauw.
Heb er geen woorden voor, zo mooi vind ik ze.

Groetjes

Iedereen heeft positieve en negatieve PLUSpunten

4

vindt hem super je mag best trots wezen groetjes geertje

5

wow supermooi taartje hoor!

6

Wow knap gedaan hoor!!!! :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

7 Laatst bewerkt door bibo6c (23-01-2010 20:40)

ik vind het prachtig en de parels vind ik heeel mooi hoor vooral de groote, dan vallen ze op omdat de onderste taart zo mooi en opvallen is. Dan doe je de bovenste laag ook zijn recht met grote parels, is het meisje ook blij ;)

knap gedaan :thumb:

ps. hij zit in mijn fav lijst vind je niet erg toch??

8

Ik vind het ontzettend leuk! Wat origineel om een combitaart te maken met een pakkendesign en een parelketting, onwijs leuk!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

Super!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

10

Mooi bedacht en uitgevoerd.

Groetjes, Elly

11

wow prachtig, wat is de vulling ? :P

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

12

Erg mooi, heel origineel ook met de black tie!! 1 om te onthouden!!

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

13

Ohhhhhh wat reageren jullie weer super! en dat allemaal nadat ik alles wat ik tot nu toe kan, van jullie geleerd heb via deze website! dus de complimenten gaan helemaal terug naar jullie! :)

Voorde wilden ze absoluut geen jam of vlaaivulling als vulling (wat ik jammer vind want dat is wel lekker tegen al dat zoet, maar ja, de klant is koning...) het was ook een lactosevrije taart dus moest echt wat anders bedenken. dus:

Onderste is chocoladetaart met 1 laag Mocca vulling en 2de laag opgeklopte ganache van een gevulde chocola (hmmmm :))
middelsste is cirtoentaart met laag 1 advocaat en BBR en 2de laag een cappuchino vulling (lactosevrije slagroom, beetje gesmolten choc en koffie erdoor en een drupje chocolade likeur)
Bovenste taart is vanille cake met als vulling de Cappuchino en Mocca vulling.
pffff, lijkt me erg zwaar allemaal maar ja....

TOP met jullie complimenten! Bedankt!!!

groetjes van een hele blije pimmetje :)

14

Je taart ziet er mooi uit!! Erg origineel nooit eerder gezien voor al die ondertaart!!

Groetjes Willy

15

Wat goed uitgevoerd, vind het een hele leuke taart!

16

Heel mooi gedaan, origineel en de combi jongen meisje is perfect. Mag ik hem opslaan? vind de black tie  een super idee.

groetjes Carla

17

super taart!!

Groetjes, Dorothea.

Heel mooi en origineel!
Je zult als maker altijd wat dingen weten om te verbeteren de volgende keer, maar wij die er niet de hele tijd met ons neus op gezeten hebben vinden hem prachtig!!!!

Gr. nicolette

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl
Taartdesign & creatieve workshops, ook op locatie en voor bedrijven

19

Hij is helemaal geweldig!
:thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

20

Waaauuuwww....wat kreatief!! Heel erg mooi gemaakt!

Vandaag is een taart dag...taart decoreren of taart eten...hhhmmm....:D

21

Leuk!!! En die onderste laag is geweldig zo, met die knoopjes & strikjes!!! :thumb:

22

wow, heel mooi gedaan!

23

wauwie!!!!!!!!!!!!Wat een geweldig taart! Sluit me helemaal aan bij de opmerkingen hierboven: Super idee die black tie met parelketting, prachtig uitgevoerd! Je mag trots zijn!!!!

nu officieel verslaafd aan taartjes, koekjes en cupcakes

wat een super mooie taart. Zo strak en origineel. Vind vooral die  smokings helemaal gaaf1!! Groetjes Tries

25

hij is erg lief zeg!