Onderwerp: Taart voor in het Hilton Amsterdam
Ik mocht voor vanavond een taart maken voor een bar mitswa en een bat mitswa viering. (Een bar mitswa is als een Joodse jongen 13 jaar wordt en als volwassen beschouwd wordt en een bat mitswa is als een meisje 12 jaar wordt en ook als volwassen beschouwd wordt). Dit waren broer en zus die hun verjaardagen samen vierden met een KNAL feest in het Hilton hotel in Amsterdam.
Heel spannend voor mij omdat ik ook nog nooit een 3 lagen stapel taart heb gemaakt (hoe vervoeren jullie die gevaartes, was zooooo zenuwachtig! )
Wat een werk was het zeg.... poeh poeh, nou nou....
De opdracht was zwart/wit (YEAH kan ik meedoen aan het taarten thema ) en verder mocht ik er zelf wat van maken. Ik wilde graag verschil maken tussen jongen/meisje en heb daarom voor de black tie onder gekozen (de dresscode voor het feest was black tie) en de parel ketting boven voor het meisje.
Er ging van alles mis, de parels (ballen gewoon ) bovenaan bleken te groot maar ik zat in tijdnood en kon niet meer nieuwe maken en moest dus allerlei kunsten verzinnen zodat die #$%^ballen zouden blijven plakken. Op veel plaatsen is ie daarom ook iets te ver doorgedrukt
De letters B en J zijn de letters van de kinderen, deze letters stonden ook op de uitnodiging en die heb ik dus gebruikt. Nog een mazzel want toen ik in het hilton kwam zag ik dat deze letters overal te zien waren....
hmm ik zie nu dat je niet kan zien dat de zwarte plak waar de J&B op staan ook een impressie print hebben....
Al met al denk ik wel tevreden te zijn hoewel ik zo een perfectionist ben en weet dat er verbeter punten zijn en het voor mij, mijn eerste echte grote klus was dus ben ik poepie nerveus of het allemaal wel goed gaat (ik zie namelijk al al die "parels" door het hotel vliegen
Lang verhaal, veel foto's maar ik ben toch wel een beetje trots
Bedankt voor kijken!
Groetjes!