1

Onderwerp: zou dit kunnen?

Ik heb voor a.s. donderdag een taartje nodig, kapsel is al gebakken en staat in de vriezer. Zou ik de taart dinsdag al verder kunnen maken of is dit echt te vroeg? Woensdag heb ik er nl. niet zo veel tijd voor.

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

2

Re: zou dit kunnen?

ow ja en de botercreme (1:1) die kun je vaak langer bewaren toch? Hoelang zou dat kunnen? Moet ik dan in weken denken?

3

ik vind het te vroeg, met name voor je kapsel en vuling, bij mij moet het vers zijn, zeker als je voor andere bakt!

wat je wel kan doen, nu kapsel bakken, gelijk vullen en afsmeren en bekleden en die in vriezer zetten. dan kun je woensdag ochtend de taart in koelkast laten ontdooien en 's avonds de versiersels erop doen. is ie tenminste wel vers! succes ermee!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

4

Als je de taart donderdag nodig hebt kun je die gerust dinsdag al maken!
Je moet m wel op een koele plek wegzetten(niet in de koelkast), beetje rekening houden met wat je er in doet....met slagroom zou ik het persoonlijk niet riskeren, dat kan met het minste geringste omslaan.
Mijn zusje kreeg een taart van me en die hebben ze tot een week erna nog gegeten....hij smaakte tot op het laatste nog heerlijk zei ze.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

5

Ik  ga mee met dorien, kan best!
Botercreme kan je zo lang bewaren als de houdbaarheiddatum van het pakje roomboter.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

6

Als je inderdaad op de vulling let dan kan het best.

Ik moet soms ook 2 dagen vantevoren plannen anders red ik het niet! (Langer vantevoren doe ik overigens niet)

Ik heb nog nooit klachten gehad dat ie dan niet vers meer smaakte. Ik gebruik (bijna) altijd vullingen die niet in de koelkast hoeven overigens.

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

7

Dan ga ik het denk ik toch proberen, hij is niet voor anderen, wel voor eigen gebruik.
bedankt voor jullie reacties!

8

volgens mij kun je als je voor "houdbare" vulling kiest prima van te voren taart maken, marsepein sluit de boel mooi af dus uitdrogen doet ie niet. wij eten thuis ook nog na bijna een week die taart en dan is ie echt niet minder (alleen letten op uitdrogen). slagroom/room en andere onstabiele dingen zou ik niet doen.

9

ik vind um juist lekkerder als ie een dagje ouder is. Ik zeg; kan best