1

Onderwerp: Wat is dit 'gevaarlijk' voor een beginneling!

Hoi allemaal,

Deze beginneling is al helemaal verslaafd aan jullie forum, want alle tips en howto's kan ik goed gebruiken. Ik zit de afgelopen weken avond-aan-avond te lezen. Ik snap gewoon niet dat ik jullie niet eerder heb ontdekt. Ben nl. al jaren gek op taarten bakken, van appeltaart tot sachtertorte, schuimbodems, combi's alles eigenlijk. Alleen dat decoreren.... dat wilde niet zo lukken. Twee keer zelf een kindertaart geprobeerd, daar was ik toen best trots op, maar ik zal ze hier niet willen tonen!
Al 15 (!) jaar geleden nam ik uit Nieuw-Zeeland een boek mee over taarten decoreren, engelse stijl, met marsepein en icing enzo. Alleen die spullen kon ik hier nergens vinden. Stad en land heb ik afgelopen, maar later nooit aan internet gedacht. 'k Heb het boek afgelopen oktober tijdens onze verhuizing weggegooid, omdat ik er niets mee kon (kan me nu wel voor m'n kop slaan). In december ging ik met een vriendin een workshop doen, en toen is deze wereld voor me opengegaan:HOERA!! Die zelfde maand bakte ik m'n eerste 'echte' puzzeltaart voor m'n dochters 3e verjaardag.
Nu grijp ik elke gelegenheid aan om te oefenen, ik dring me op aan vrienden die jarig zijn, enz. Maar dat zal jullie wel bekend voorkomen. Ik moet nu trouwens gauw stoppen want m'n volgende bodem is klaar (hoop dat ie nu beter is gerezen, zonder bult in 't midden).
Wat ik nog wel heel graag van jullie wil weten is welke cursussen/workshops ik kan/moet volgen om echt beter te worden? Liefst in de buurt van Rotterdam.

Groetjes,
Lieske

2

Re: Wat is dit 'gevaarlijk' voor een beginneling!

Hoi hoi,
Welkom op het forum ook al was je er al een tijdje ;) Heel veel plezier met bakken en nu wel laten zien he?!!

3

Van harte welkom en gefeliciteerd met het virus die je , zo te lezen, al goed te pakken heeft, hihi. Ik geef ook workshops op locatie, en Rotterdam is geen probleem om te rijden voor me, dus mocht je interesse hebben, je mag me altijd mailen!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

4

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben weer 4 taartbodems verder (waarvan 2 mislukt). Heb jullie websites bekeken (wouw!) en heb toch besloten me voor een workshop (stapelen) op te geven, vlakbij zodat 't met schooltijden enzo goed te combineren is.

5

Hallo Lieske,
Het is inderdaad echt gevaarlijk hier. Mijn gezin weet al waar ik zit als ze me zoeken!! (mam ben je weer aan het taartenkijken)
.
Ik ga binnenkort in Berkel een workshop volgen bij Saskia. Zij geeft ook stapelen, moet je even op haar site kijken: taartenmeer
gr. Hennie

6

Verschrikkelijk gevaarlijk hier, geraak hier ook niet weg.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

7

Welkom op dit zeer verslavende, leerzame forum!

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

8

welkom op dit leuke en leerzame forum waar voor alle vragen een antwoord te vinden is!

veel plezier :)

9

Bedankt voor jullie reacties.

Hennie, ik ga je misschien wel zien bij Saskia, want ook ik heb me inmiddels opgegeven voor het 'Stapelen'.
In de tussentijd heb ik een fantastische Ice-Age-taart gemaakt (ja, als ik het zelf zeg, dan zegt dat wel wat!). Met de instructies van dit forum heb ik zelfs de juiste letters kunnen downloaden. Nu nog ff proberen de foto's te plaatsen!

Groetjes, Lieske