Onderwerp: Wat is dit 'gevaarlijk' voor een beginneling!
Hoi allemaal,
Deze beginneling is al helemaal verslaafd aan jullie forum, want alle tips en howto's kan ik goed gebruiken. Ik zit de afgelopen weken avond-aan-avond te lezen. Ik snap gewoon niet dat ik jullie niet eerder heb ontdekt. Ben nl. al jaren gek op taarten bakken, van appeltaart tot sachtertorte, schuimbodems, combi's alles eigenlijk. Alleen dat decoreren.... dat wilde niet zo lukken. Twee keer zelf een kindertaart geprobeerd, daar was ik toen best trots op, maar ik zal ze hier niet willen tonen!
Al 15 (!) jaar geleden nam ik uit Nieuw-Zeeland een boek mee over taarten decoreren, engelse stijl, met marsepein en icing enzo. Alleen die spullen kon ik hier nergens vinden. Stad en land heb ik afgelopen, maar later nooit aan internet gedacht. 'k Heb het boek afgelopen oktober tijdens onze verhuizing weggegooid, omdat ik er niets mee kon (kan me nu wel voor m'n kop slaan). In december ging ik met een vriendin een workshop doen, en toen is deze wereld voor me opengegaan:HOERA!! Die zelfde maand bakte ik m'n eerste 'echte' puzzeltaart voor m'n dochters 3e verjaardag.
Nu grijp ik elke gelegenheid aan om te oefenen, ik dring me op aan vrienden die jarig zijn, enz. Maar dat zal jullie wel bekend voorkomen. Ik moet nu trouwens gauw stoppen want m'n volgende bodem is klaar (hoop dat ie nu beter is gerezen, zonder bult in 't midden).
Wat ik nog wel heel graag van jullie wil weten is welke cursussen/workshops ik kan/moet volgen om echt beter te worden? Liefst in de buurt van Rotterdam.
Groetjes,
Lieske