1 Laatst bewerkt door Moya87 (22-01-2010 08:23)

Onderwerp: Trouwtaart en jubileumtaart

Ik ben nieuw op het forum, ik maak wel vaker taarten maar dit zijn eenvoudigere varianten zoals zwartewoud kersentaart of mocca chocolade taart. Dit jaar zijn mijn ouders 30 jaar getrouwd en word mijn moeder 50! ^^ En ik hoorde laatst dat tijdens hun trouwen de taart (die ze zelf niet hadden uitgezocht) was gesmolten tot een hoopje slagroomprut. Omdat ik mijn moeder een groot plezier wil doen houd ik een verrasingsfeestje met natuurlijk een 3 lagige trouwtaart!!!

Ik heb al vanalles in huis en ben op slinkse wijze al vanalles aan het uitproberen en verzamelen. Maar ik zit een beetje met wat problemen/vragen

Heb gister MMF gemaakt... wat een kleverige boel >.< maar hij is wel super geworden! tenminste van smaak dan!

Vandaag ga ik er mee proberen knutselen, als de bloempjes zo worden als ik wil denk ik niet dat ik nog tylose ga gebruiken... of kunnen mensen me aanraden dit beter wel te gebruiken???

Oh en ik ga de helft invriezen, hoelang duurt het om 200 gram MMF te ontdooien?

2

Re: Trouwtaart en jubileumtaart

ehm, goooh, om te beginnen denk ik dat je in de taarten parade niet helemaal juist zit met je vragen, ik zal het even doorgeven..

en verder heb ik alleen ervaring met de fondat van de leukste taartenshop, tot nu toe voor 1 taart, jawel! Die van Regalice vind ik heel gemakkelijk werken, zelfs voor een superbeginnertje als ikzelf.

En verder vooral overal lezen, heel veel mensen boetseren hun stukjes op voorhand, dus in principe kan je al je bloemen al in een doos meenemen. Ik heb eerst een paar dagen forumtopics nageplozen en dan pas mn eerste taartje gemaakt, je leert er veel uit!

Succes met je taart, ben ook zoiets van plan voor mijn ouders. Zij hadden fruitsla op hun trouwfeest want ze waren vergeten een taart te bestellen!

Groetjes!

3

Re: Trouwtaart en jubileumtaart

"Bruids- en Stapeltaarten" staat in de categorie "Show off" en die is om te showen.

Als je nieuw bent, kun je het best even de tijd nemen om de omschrijvingen van de verschillende forumrubrieken en de sticky's (belangrijke topics) in de forums te lezen, dan is vaak snel duidelijk waar je je topics kunt plaatsen.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen (omdat je vraag meerdere onderwerpen omvat)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag