Onderwerp: uberbeginner
Okay. I admit. Ik ben een beginner.
Dus daarom maar even lekker een domme vraag om te beginnen. Ik heb deze week toetsweek, en daardoor erg veel vrije tijd. Aangezien ik gemiddeld zeer weinig tijd nodig heb om te leren, verveel ik me in die week nogal gauw. Nou vond ik in een oude cosmogirl een recept voor een taart, maar die zag er nogal saai uit. Dus ben ik iets verder gaan kijken en kwam ik eigenlijk iets te veel informatie tegen dan ik zou willen.
Het idee van de cake en de vulling enzo heb ik wel begrepen, daar kom ik wel uit. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat je 'op' de taart kan leggen. (Volgens mij is dit de definitie van bekleden, maar dat doet er niet toe.) Ik ben een aantal begrippen tegengekomen:
Marsepein
Fondant
Suikerpasta
Glazuur
Wat kan ik het beste gebruiken om ook lettertjes of figuurtjes of iets dergelijks van te maken? En waar maak je dat mee vast? En kun je dan verschillende kleurtjes gebruiken? Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik niet al te veel geld heb (ik ben pas 16), en we hebben thuis ook niet heel veel apparaten (wel een oven, magnetron, blender), dus ik zoek wel een beetje een goedkope oplossing. Als ik het gewoon in de supermarkt kan kopen is het het handigst. Er is geen kookwinkel waar ik woon, wel een stuk of 6 supermarkten. Voor de dichtstbijzijnde kookwinkel moet ik 10 km fietsen (of met de trein maar die is weer duurder geworden).
Het leek me gewoon een leuk idee om mijn team of mijn ouders ofzo weer eens te verrassen met een van mijn impulsieve acties.
Groetjes Marjolein
P.S. Sorry voor mijn lange bericht met mijn redelijk domme vraag. En sorry voor deze P.S. die het bericht n