1

Onderwerp: Panna Cotta Als Vulling?

Hoi Allemaal,

Ik heb laatst een chocolade kirsch taart gemaakt met verschillende lagen. Ik ben begonnen met een chocolade rol biscuit, vervolgens panna cotta van kirsch, weer een laag rolbiscuit, dan een laag chocolade mousse, weer een laag rolbiscuit, kersenjam en slagroom erop. Afgewerkt met chocolade krullen.

Nu heb ik een vraag:

Hebben jullie ook weleens met panna cotta gewerkt als vulling? Zo ja, wat....?

Groetjes Martijn

2

Re: Panna Cotta Als Vulling?

Eerlijk gezegd, zou ik panna cotta niet zo succes vinden als vulling. Het is toch meer een op zich zelf stand nagerecht en heerlijk van zichzelf met bijvoorbeeld rode vruchten. Mij iets te stevig voor in de taart. Een panna cotta taart in de zin van een lekker laagje jocondegebak en daarover een laag panna cotta (dat je een soort cheesecakeachtig idee krijgt) en daarna versierd met vruchten lijkt me wel lekker maar die kun je niet bekleden. Maar als je toch graag met panna cotta wil vullen zou je misschien iets minder gelatine kunnen gebruiken zodat hij niet zo stijf wordt. Dan heb je de smaak van panna cotta maar wel meer de substantie van een vulling.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

3

Re: Panna Cotta Als Vulling?

Eens met Anotschka :) Jouw taart klinkt heerlijk, maar ik ga voor een minder zware vulling wanneer er marsepein of fondant over gaat.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!