1

Onderwerp: royal icing

Hoi,
Hier ben ik al :-)

Heb dus royal icing gekocht maar wel in zo'n pot van wilton.
Dus ik aan de slag :-) beetje water bij voor de lijntjes, dat ging nog redelijk :-) maar voor de vloeibare consistentie werd dat toch 'korrelig' wat doe ik verkeerd, of is zo'n pot daarvoor niet echt bestemd en maak ik de icing best zelf?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Groetjes

Sylvie

2

Re: royal icing

Ik weet niet of die royal icing bedoeld is om te verdunnen, maar wat als je langer roert? Als het dan nog korrelig blijft, zou ik zeggen dat je het inderdaad beter zelf kunt maken. Dat is niet zo ingewikkeld hoor, met eiwitpoeder en suikerbakkerspoeder.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Bedankt voor het snelle antwoord, is wat anders dan op een Belgisch forum :-) wacht ik al even op een antwoord :-)

Roeren heb ik gedaan hoor, tot mijn arm er van pijn deed:-) maar bleef korrelig, of maakt het uit met wat ik roer dat denk ik nu wel niet h

4

De icing is gebaseerd op vet (shortening), dus misschien toch lastiger te verdunnen. Aan de andere kant, als ik decorating icing van shortening (crisco) maak, is die ook te verdunnen :think:...  Je ziet, ik maak het meestal lekker zelf ;)

En nee, volgens mij maakt het niet uit waarmee je roert ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Bedankt, ingredi

6

nog een vraagje, het citroenzuur  en de glycerine is dat super belangrijk om toe te voegen, om een betere icing te hebben?

7

citroenzuur is wel handig maar niet nodig.. en ik heb nooit glycerine gebruikt

8

ok bedankt!!!

9

ik moet voor zaterdag suikervlindertjes van icing maken, maar krijg mijn bestelling pas morgen binnen, en ben bang dat ze niet op tijd droog zijn. Wie weet een recept zonder eiwitpoeder of royal icing mix? Kan je het ook van gewoon eiwit en poedersuiker maken, en in welke verhouding dan? of kan dat niet?

10

Yvette,
Ik heb een receptje voor icing van de koekjesfee.

1kg poedersuiker
175 gr vers eiwit
1 eetlepel Citroensap

Poedersuiker in een mengkom en langzaam het eiwit er bij doen terwijl de mixer rustig draait. Mixer geleidelijk aan sneller laten draaien.

Voeg het citroensap toe.

Laat de mixer 5

11

Maar dan heb je dus wel de kans op salmonella besmetting.... :S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12

sylvie schreef:

Hoi,
Hier ben ik al :-)

Heb dus royal icing gekocht maar wel in zo'n pot van wilton.
Dus ik aan de slag :-) beetje water bij voor de lijntjes, dat ging nog redelijk :-) maar voor de vloeibare consistentie werd dat toch 'korrelig' wat doe ik verkeerd, of is zo'n pot daarvoor niet echt bestemd en maak ik de icing best zelf?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Groetjes

Sylvie

Ik heb zo'n mix van funcakes maar ik heb nergens last van ik doe ook voor ik het water erbij doe de mix even zeven miss helpt dat ook bij jou.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.