Mamaleen schreef:En dan heb ik nog een vraagje: er wordt hier veel gesproken over 'dijkjes'.
Is dit dan wat je aan de buitenste rand van je biscuit doet zodat je vulling niet in aanraking komt met datgene waar je je taart dan mee insmeert?
Maar als ik m'n taart insmeer met boterroom en ik maak een dijkje van boterroom dan heeft dat dijkje toch geen effect?
Oja, nog een vraagje: had ergens gelezen dat slagroom niet tegen boterroom mag komen omdat dan de slagroom smelt? Mag ik dan geen laagje slagroom in m'n biscuit doen?
Een dijkje is inderdaad niet nodig als je een laag botercreme in je taart doet. Wel bij vochtige vullingen, zodat je marsepein of fondant niet smelt.
Bij slagroom moet je juist een dijkje gebruiken, omdat slagroom vochtig is en fondant en marsepein doet smelten. (Dus de slagroom smelt niet, maar als de clagroom in aanraking komt met de bekleding van je taart smelt dat)
Voor het snijden van de taart in laagjes: Bij de Ikea heb je een taartzaag voor een paar euro. Even oefenen en het werkt perfect! Mooie gelijke laagjes...
Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...