1

Onderwerp: Gloednieuw hier en al reeds enkele vragen ivm prinsessentaart

Hallo,

was aan het surfen om een leuke taart te vinden voor m'n dochtertje haar 2e verjaardag en kwam zo op dit forum terecht.
Ben hier ondertussen al 3(!) uur aan het lezen en idee

Why stop dreaming when you wake up?

2

Re: Gloednieuw hier en al reeds enkele vragen ivm prinsessentaart

Ik zou het anders aanpakken voor een princessentaart.

Bij de Xenos / Action / Ikea een blandaschaaltje kopen, dit dient als vorm voor de rok. Hierin kan je dus het bisquit bakken en hoef je het ook niet meer in vorm te snijden.
Geen kartonnetje ertussen, maar gewoon het bisquit vullen in 2 lagen.

En wanneer je niet van marsepein houdt, kan je rolfondant nemen, dat is een suikerpasta. Of je zou zelf marsmellowfondant hiervoor kunnen maken (zie links het tabje recepten)
En je kan het dmv kleurstoffen o.a. hier in de webshop te verkrijgen, in de gewenste kleur kleuren

Wanneer je het kapsel gaat bekleden met fondant wel even van te voren afsmeren met botercreme of bv jam.

succes!

ps. mss kan je van te voren even een klein taartje bakken, gewoon simpel rond ofzo en deze bekleden zodat je een beetje weet hoe je het moet aanpakken voor je aan de verjaardagstaart van je dochter gaat beginnen ;)

Groetjes Mimi

3

Dat schaaltje lijkt me wel handig, minder gesnij en minder oneffenheden.
Bedankt voor de reactie alvast!
Ga het recept van marshmellowfondant ook eens bekijken!

4

- Bevochtigen van biscuit: niet nodig als je hem lekker vult en hij vers is :)
- slagroom met banaan of ananas, lekker :Y Banketbakkersroom of botercreme kan ook, wat je zelf lekkerder vindt.
- Zo'n zakje glazuur is niet genoeg voor zo'n taart als jij van plan bent, dekt ook niet voldoende en wordt niet heel mooi glad. Als je marsepein niet lekker vindt zou ik MMF gebruiken (rolfondant gemaakt van marshmellows en poedersuiker, recept hier op de site te vinden) of anders opspuiten met botercreme.
- die schrijfstiften vind ik persoonlijk niks; wordt zo'n geklieder :D Maar misschien krijg jij er een mooi resultaat mee? Als je MMF maakt, kun je de letters ook uitsnijden (de naam in een mooi lettertype op maat maken op de computer en twee keer uitprinten, 1 x uitknippen en de ander in een plastic doorzichtig mapje stoppen. Dan de letters uitsnijden en op het mapje in vorm maken. De MMF kun je van te voren maken, de letters ook.

Groetjes en succes!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Hihi, tegelijk getypt met Mimi...

Kartonnetje hoeft niet, maar is wel handig als je rok hoog wordt (met twee biscuits op elkaar). Dan verdeelt het gemakkelijker in porties en heb je minder kans op uitzakken.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Die MMF klinkt lekker en lijkt haalbaar om te maken. Ik kan dit dus gerust kleuren door kleurstof toe te voegen. Voor groene kleur, hoe doe ik dit?
Kan ik met die MMF dan ook het topje van de barbie kunnen maken?
Zou er eigenlijk een tinkerbell willen van maken, daar is m'n meisje zot van!
Misschien dat ik voor de vleugels van tinkerbell zo snoeppapier kan gebruiken?

Jozien, dat van die letters met het plastiek mapje en zo snap ik niet zo goed. Is er hier misschien een uitgebreider topic of how to over?

Dan gebruik ik de stiften gewoon om te decoreren...

Oja, kan ik met die MMF ook zo mooie plooitjes in de rok maken? En staat er hierover ook een uitleg op het forum?

Alvast bedankt h

7

Ondertussen heb ik al de how to gevonden ivm de barbietaart.
Maar meer tips zijn nog altijd welkom.
Die MMF lijkt me wel lekker maar de marsepein misschien handiger en makkelijker voor een eerste keer.
Welke marsepein gebruiken jullie dan? Een specifiek merk of maakt dit niet veel uit?

8

Voor de eerste keer lijkt me dat ook handiger; je kunt het beste kiezen voor marsepein van rolkwaliteit, die koop je in een taarten winkel (of online bij de shop ;))

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Marsepein is wat felxibeler vindt ik zelf.Maar mmf is mss wel de moeite waard om eerst een paar proeftaartjes te maken. Is lekker goedkoop en zo te maken, het is alleen wel kliederig om te doen ;)

Groetjes Mimi

10

Straks eens naar Aveve en zien wat ze hebben... dan kan ik al weer verder zien wat en hoe!