1

Onderwerp: tylose? eiwit?

Misschien een rare vraag..... ik heb een tijdje geleden bij een taartenwinkel eiwit en tylose gekocht. Maar omdat deze niet meer voorradig was in de winkel zelf, deed ze van beide iets in een plastic bakje (vanuit de workshopruimte, denk ik). Thuisgekomen schreef ik wat wat was op de bakjes. Nu begin ik te twijfelen of ik het wel goed gedaan heb. Waar ik 'eiwit' op geschreven heb is net zoiets als heel fijn suikerpoeder, wit dus. Waar 'tylose' op staat is een gelige kleur en ziet er een beetje uit als bloem, voordat het gezeefd is. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.... :S

Re: tylose? eiwit?

dan denk ik dat je idd de naampjes om hebt gedraaid...

evt als je het echt zeker wilt weten, kun je 2 kleine stukjes fondant nemen en wat poeder van beide door de stukjes kneden. Welke echt heel stug wordt is met de tylose ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

dat waarvan je denk dat het tylose is ff in een bakje doen beetje water erbij en schudden ff laten staan weer schudden
als het tylose is heb je gelijk eetbare lijm gemaakt
blijft een maand goed in de ijskast en hoef je dan niet weg te gooien

4

Ik ga beide uitproberen. Ik wil nl. lussen gaan maken (waar tylose voor nodig is) en om de lussen vast te plakken heb ik eetbare lijm nodig.

5

Ik heb het getest! En ik had ze idd door elkaar gehaald. Mijn gevoel heeft me (weer) niet in de steek gelaten.... :) .En met hulp van dit forum komt het helemaal goed :thumb: