1

Onderwerp: melkallergie???

===============================================
Ik heb melkallergie dus ik mag niks van melk en ook geen lactose
Dus ik wil vragen of je een taart voor mij kan maken zonder melk, lactose, wei, melkpoeder, melksuiker, enz.. ( overal waar melk voor staat )
===============================================
Van een buurmeisje kreeg ik deze vraag en ik wil heel graag voor haar een taart maken maar kan ondanks de zoekfunctie nu niet echt een goed recept vinden. Ik heb totaal geen ervaringen met allergieen. Nu las ik al dat ik soja vla kan gebruiken als vulling dus de vulling gaat wel lukken maar nu het biscuit nog.
Weet iemand of er kant en klare mixen te koop zijn bij een reform winkel?
Juist voor iemand met een allergie wil ik diegene ook eens een lekkere en aparte taart bezorgen.
En ik neem aan dat ik dus alle plantaardige producten voor dit meisje wel kan gebruiken zoals de Wajang boter e.d.?

Groetjes Fatima

2

Re: melkallergie???

Ik maak mijn kapsel van ei suiker en bloem bijv. 4 eieren en 100 gram suiker dat luchtig kloppen dan 100 gram bloem erdoor

ik mail je anders wel even

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

3 Laatst bewerkt door jolanda71 (11-01-2010 21:26)

Je kan ook bij de natuurwinkel glutenvrije biscuit mix halen van shar mix c. Deze is ook melkvrij.

Je kan ook hier even kijken.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4 Laatst bewerkt door anotschka (12-01-2010 12:30)

Als je zelf het biscuit maakt van bloem, ei en suiker is dat al melkvrij. En voor vullingen kun je zelfgemaakte fruitvullingen gebruiken, bbr op basis van sojaroom, je kunt ganache maken met sojaroom en of sojamelk. Voor het afsmeren kun je wajang gebruiken of planten van AH, 1 op 1 gemengd met poedersuiker.
Er is echt heel wat te maken hoor. Wel alle verpakkingen goed lezen zodat je zeker weet dat er geen melkbestanddelen inzitten. Trouwens geen Bakels gebruiken want daar zit ook melk in. Van de andere soorten fondant weet ik het niet en voor marsepein moet je even navragen bij de leverancier als het niet op de verpakking staat. Ik maak in dit soort gevallen zelf mijn marsepein maar ik denk dat dat niet per se nodig is. Alles goed uitsoppen voor gebruik en uitkijken voor kruisbesmetting.

Succes ermee.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

marsepein van de hebshop is melkvrij.

If life gives you lemons, make lemoncurd.