1

Onderwerp: Hoogte (cm) bescuitmix

Hoi allemaal,

Na een aantal verschillende taarten te hebben gemaakt (appel, hazelnootschuim, sinterklaastaartje etc.) ben ik me nu aan het verdiepen in de marsepein/rolfondant taarten. Vandaag begonnen met de vulling: bescuitmix maar dit verliep niet helemaal zoals gehoopt. Na 3 pogingen eindelijk een redelijk goed uitziende taart, smaak ook goed (smaakte naar eierkoeken, klopt dat?) alleen de hoogte viel tegen. Namelijk 4 cm. hoog. Is dit normaal?

Ik heb een bakvorm van 23 cm. gebruikt, 4 extra grote eieren, zelfrijzend bakmeel, maizena, suiker, snufje zout en dat alles op een voorverwarmde heteluchtoven van 175 graden, en vervlolgens 35 min. op 175 graden (heteluchtoven).

Ik heb een combimagnetron/oven.

Ik hoop op jullie goed tips!

Groetjes,
Anita

2

Re: Hoogte (cm) bescuitmix

heb je lang genoeg gemixt?

3

Volgens mij wel, minuut of 10 zoals in het recept stond. Kleur was na die 10 min. roomwit.

4

Waren je eieren koud? Dan kan het ook gebeuren dat het niet omhoog komt. De eieren moeten op kamertemperatuur zijn.
Ik vind een mix een stuk makkelijker dan het geheel zelf maken.
Probeer anders een de bicuitmix van de webshop.

happiness is a piece of cake!

5

Je zou nog iets langer kunnen mixen, ik mix wanneer ik geen mix gebruik zeker 15 minuten. De eieren moeten op kamertemperatuur zijn of uit warm water komen. Niet te warm, dan is je ei al half gekookt ;) Als je de maizena en het meel erdoor heen schept moet je echt niet kloppen. Rustig er doorheen spatelen tot alles is opgenomen, check de bodem van je kom goed, daar kan nog wel eens een hele laag meel liggen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Bedankt voor jullie reacties, dat van die eieren is een goede tip. Ik had ze au bain marie verwarmd maar dat verliep niet helemaal goed (de rauwe eieren werden al wat witter door de warmte), volgende keer dus gewoon in warm water en langer mixen.

Hoe hoog (cm) is een gemiddelde bescuitmix nadat die uit de oven komt (bakblik 23 cm.)?

7

Ik heb geen bakblik van 23 cm. Maar mijn kapsels zijn meestal een cm of 7 hoog. Ik verhoog soms ook de rand met bakpapier en doe er dan dus gewoon wat meer beslag in en dan worden ze dus nog hoger.