1

Onderwerp: Spoed: opeens mislukt botercr

Vorige week twee keer botercr

Elke dag is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

2

Re: Spoed: opeens mislukt botercr

Bedenk me opeens dat ik twee weken terug voor het eerst mijn Kenwood mixkom in de vaatwasser heb gedaan, was hem normaal met de hand af... Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben, en hoe los ik het op?

3

Waarschijnlijk ligt het toch aan de temperatuur (ook door de kou buiten), langer doormixen wil nog wel eens helpen.
Je topic staat er trouwens 2 keer, als het goed is wordt de andere 'vanzelf' verwijderd. :)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Ik denk inderdaad ook dat het de temperatuur is.
Het is mij ook al opgevallen dat de boter buiten de koelkast harder is dan anders. Ik stop hem nu ook altijd even in de magnetron, of ik leg hem even in de buurt van de verwarming (maar dit moet je niet vergeten O-) )

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Okay, zou dat het dan toch zijn?
Ik ga de cr

6

Andrea82 schreef:

(Sorry voor 2x plaatsen topic, pc hing vast...)

Dat kan en geeft niks ;) Als je zoiets merkt kan je altijd jezelf even rapporteren, zie rechtsonderin je berichtje.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Ik heb vandaag dus precies hetzelfde met de botercreme mix van de Taartwinkel. Hij is gewoon veel te dun en korrelig en ik durf mijn taart nu niet af te smeren.
De boter ging er bij mij in ieder geval wel te koud bij, maar dit heb ik opgelost door de kom van Kennie even in een bak met warm water te zetten. Maar vervolgens is hij nu dus te dun. En na een aantal uur in de koelkast is hij nog niet dikker geworden.
Hoe los ik dit op?

8

Probeer het nog een keer te mixen?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

Even een tip van De Taartwinkel: het ligt echt aan de kou, waardoor de boter kouder is. Oplossen: de boter nog langer doormixen, en als de mix en boter gemengd zijn ook een paar minuten extra mixen.
Dat ga ik de volgende keer dus doen, en dan ook de boter dicht bij de verwarming leggen.
Het ligt dus niet aan de mixen (dat kon ook eigenlijk niet) en ook niet aan mij haha.
Succes en bedankt!

10

Ik vind het ook lastig om met sommige mixen een gladde botercr

11

Je kan ook even een hairfohn tegen te kom laten blazen terwijl de mixer vol aan het kloppen is (maar niet de boter laten smelten!)
Werkt bij mij als een charm in deze weersomstandigheden, perfect gladde en luchtige botercremes

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

12

Etspaghet, goede tip, dat ga ik ook eens proberen!

Heb ik ook een keer gehad, maar toen was ik vergeten de mix een uur te laten staan. De keer erop wel en toen was de botercreme perfect.