1 Laatst bewerkt door Sonj@ (08-01-2010 14:23)

Onderwerp: bavarois/ witte choc/yoghurt vulling invriezen?

Ik lees hier regelmatig dingen over het invriezen van taarten, gevuld en al.

Nu heb ik een taart met citroenbavarois / witte chocolade / yoghurt / monchou vulling op de planning staan.
Kan ik die ook invriezen??

Iemand hier ervaring mee?

Misschien stel ik de vraag verkeerd.....

Bavarois invriezen zal vast wel lukken, maar ik twijfel vooral over de witte chocolade / yoghurt / monchou vulling....

Iemand tips??

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

2

Re: bavarois/ witte choc/yoghurt vulling invriezen?

Niemand?? Of is iedereen met ervaring te druk aan het bakken :) ?

3

Het ligt er een beetje aan voor wie of welke gelegenheid het is. Zelf ben ik niet echt fan van het invriezen van dat soort vullingen omdat naar mijn idee toch de structuur verandert, het wordt korreliger, droger of juist natter, minder luchtig etc. Vaak niet dramatisch maar net even wat minder lekker....maar dat vind ik hoor. Er zijn vast ook mensen voor wie het geen verschil maakt. Ik zou vooral twijfelen over de monchou en de yoghurt.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

Ik ben met de bovenste reactie eens...  Met de sorten vullingen heb ik ook iets van et kan niet lekkerder van worden als je et invries.. en ik ben ook altijd para dat de vullingen natter wordt en je een gesmolten taart heb na de tijd.

5

Thanks voor de tips. Ga dus toch maar niet de gok wagen! Het zijn taarten voor mijn eigen verjaardag, dus maar geen risico nemen dacht ik zo!

Als je deze vullingen met gelatine maakt kan je ze invriezen en ontdooien zonder dat er structuur veranderingen optreden.

Als je zondigt zondig dan lekker