1

Onderwerp: botercreme in de kenwood, hij pakt niet alle boter :(

Zie onderwerp ;-). Ik had deze keer 2 pakjes roomboter gebruikt, want dan kon het in ieder geval niet aan de hoeveelheid liggen..met 1 pakje zat alles tegen de wand geplakt van de kom..haha..maar helaas, met pakje meer wordt helaas nog steeds niet alle boter 'gepakt' door de garde. Hebben daar meer mensen last van, en is het normaal voor de kenwood patissier? Ik durf niet zo goed de kop los te schroeven om het te verlagen, bang dat er dan smeer vrijkomt of zoiets, of dat ik wat kapot maak, ik ben zooo technisch...niet dus. Maar al zou ik de garde verlagen, dan pakt hij nog niet de zijkanten..is het 'normaal'dat ik een paar keer de mixer moet stoppen en dan alles even naar het midden/boven moet vegen ??
bvd voor de reactie(s)

Neem je dromen mee de dag in..

2

Re: botercreme in de kenwood, hij pakt niet alle boter :(

Heb je de garde gebruikt? BC kan je beter met de K-klopper doen. Inderdaad gaat er veel boter tegen de wand, maar uiteindelijk pakt hij het wel. Ik het begin stopte ik ook steeds en veegde alles naar beneden, maar zonder dat komt het ook wel goed.
Dus niet meer vegen :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

oeps, nee het was de klopper, toch nog iets goed gedaan ;) . Ik zag het pas bij het overdoen in een andere kom, duidelijk kleurverschil. het geklopte deel was wel supergoed gelukt, maar jammer van die paar gele stukjes boter ertussen.

4

ik klop meestal even de boter los voor ik de mix erbij doe. dan veeg ik allen ff los van de rand maar verder niet. heb ook niet echt last van kleur verschil

5 Laatst bewerkt door Etspaghet (08-01-2010 07:08)

Het kan ook zijn omdat de boter nog wat te koud is...

Gisteren had ik zelfs dat mijn koude merinque botercreme uit de koelkast (eerder deze week gemaakt) niet op kamertemperatuur wilde komen.
Ik ben toen gewoon gaan kloppen met het gevolg dat het tegen de randen zat en een beetje leek te schiften..

Ik heb toen de fohn gepakt (geleerd in de banketbakkerij :P) en die liet ik tegen de kom van de kenwood blazen. Zodra de boter begint te zakken (niet smelten!!!) dan pakt de vlinder dit wel weer en dan ga je naar de volgende plek op je kom.. Belangrijk is dus de fohn niet te lang op een plek te houden maar in beweging houden..

Het resultaat: een perfecte luchtige en zachte botercreme!

Dit kun je dus ook doen als het zo enorm tegen de wanden aanzet!

(Ik heb een klein fohntje van 10 euro bij de kruidvat trouwens)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

6

Ik doe de boter heel even in de magnetron zodat hij iets zachter is en dan gaat het goed!

7

mm...ik had de boter al best zacht aan het begin gemaakt, moest het er in kwakken, want echt blokjes vastpakken lukte al niet meer.
Leuke oplossing etspaghet,lijkt me ook lachen om eens te testen.. alleen de gezichten al als ze me bezig zien in de keuken LOL