26

Re: diepvries frambozen

en als je ze nou zonder bc tussen de taart wilt doen? Zeg maar ipv jam. Of wordt dat gegarandeerd niks? Wil nl vullen met bavarois (kant en klaar) en een laagje jam en witte chocola, maar nu ik dit topic lees bedenk ik me dat ik al een tijdje een zak frambozen in de vriezer heb liggen die nu toch wel eens op mag.......

If life gives you lemons, make lemoncurd.

27 Laatst bewerkt door Ollie (23-12-2009 15:13)

Ja, dat zou ik ook wel willen weten, of je ze zonder botercreme kunt gebruiken. Dus zo kaal tussen het biscuit.
Lijkt me wel droog trouwens :)...

Groetjes, Olga

Groetjes Olga

28

Hoi allemaal,

Als eerste de beste wensen!! (mag tot half jan. toch?? ;-) )

Ik vul in de zomer vaak taarten met slagroom, BBR en verse aardbeien. Altijd succes. Nu is mij gevraagd om ipv aardbeien frambozen te gebruiken. Ik lees hier alleen over diepvries-frambozen in botercreme zou het met slagroom en BBR ook lukken??

Groetjes, Mariska.

29

Naar aanleiding van dit topic heb ik vandaag een taart gebakken met diepvriesframbozen vulling... Nou, ik ben om hoor! Jeetje, wat is dat lekker!!!!
Het is spontaan mijn favoriete vulling geworden.
Ik heb ze trouwens bevroren door de bc geroerd, maar dat ging toch niet zo goed. Volgende keer eerst nadenken, dan had ik geweten dat de boter hard zou worden door de kou van de frambozen. :s

@ Mariska, ik zie geen reden waarom aardbeien wel ozuden lukken en frambozen niet, ook al komen ze uit de vriezer.

30

sharonvb schreef:

Naar aanleiding van dit topic heb ik vandaag een taart gebakken met diepvriesframbozen vulling... Nou, ik ben om hoor! Jeetje, wat is dat lekker!!!!
Het is spontaan mijn favoriete vulling geworden.
Ik heb ze trouwens bevroren door de bc geroerd, maar dat ging toch niet zo goed. Volgende keer eerst nadenken, dan had ik geweten dat de boter hard zou worden door de kou van de frambozen. :s

@ Mariska, ik zie geen reden waarom aardbeien wel ozuden lukken en frambozen niet, ook al komen ze uit de vriezer.

Als je dit topic even goed doorleest, lees je dat de meesten, ik inmiddels ook :), de frambozen gewoon bevroren in de bc drukken.
Dus eerst bc smeren en dan pas de frambozen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

31

ik heb pas een frambozenvulling gemaakt met :
1 pakje vanille saroma ,twee pakjes slagroom en 2 doosjes ah frambozen .
de slagroom half opgeklopt , dan de vanille saroma erbij en dat goed mixen en daarna de halfbevroren frambozen erdoor gemixt en toen weg gezet in de koelkast en de andere dag de taart ermee gevuld en dat was me toch lekker fris .

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

yep, ik heb laatst de aardbeeien half bevroren gepureerd.
Dit mengsel heb ik door de slagroom heel geroerd.
Heeeerlijk!! Je krijgt een soort mousse
Heerlijk fris en luchtig.

Groetjes van Nicole!!

33

Dat van bevroren frambozen in de BC duwen, kan dat ook met BBR??? Of is het dan beter om ze te laten uitlekken?

Ik hoop op spoedige tips!

Groetjes, Dorothea.

34

Ik denk dat het dan te nat wordt door het vocht wat uit de frambozen komt.
BC is daar niet zo gevoelig voor als BBR.

35

Ik combineer nog bevroren frambozen gewoon met slagroom, zoals in de Teleaccursus zeg maar.
Gaat prima en is ook erg makkelijk. Wel ff dijkje van botercr

36

Ik combineer nog bevroren frambozen gewoon met slagroom, zoals in de Teleaccursus zeg maar.
Gaat prima en is ook erg makkelijk. Wel ff dijkje van botercr