1

Onderwerp: diepvries frambozen

Ik wil graag een heerlijke vulling maken frambozen. Nu zijn ze natuurlijk van de diepvries bij de AH. Heeft iemand daar ervaring mee??

Wij hebben wel al de aardbeien gehad (diepvries) maar die waren dus echt heel slecht.
Was dus benieuwd naar jullie ervaringen

2

Re: diepvries frambozen

Ik gebruik de zomerfruit versie uit de diepvries, tot nu toe vind iedereen het superlekker in combi met champagne creme en ik ga het zelf ook weer gebruiken voor mijn eigen bruiloft volgende week.
De mango is overigens ook erg lekker...

Succes!

Mmm das pas lekker!

3

Ik heb nu 2x de diepvriesframbozen van AH gebruikt en het resultaat was prima en erg lekker. Wel eerst op een zeef laten ontdooien zodat het sap wegloopt, anders wordt het zo nat.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

gaat erg goed.
nu twee maal met het zomerfruit gemaakt.
en inderdaad goed laten ontdooien en uitlekken voordat je ze er in doet.
maar is errug lekker hmmm.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

Erg lekker samen met de banketbakkersroom!
En de mango stukjes zijn heerlijk met champagnecreme.

Succes!

6

Boska schreef:

Ik heb nu 2x de diepvriesframbozen van AH gebruikt en het resultaat was prima en erg lekker. Wel eerst op een zeef laten ontdooien zodat het sap wegloopt, anders wordt het zo nat.

uit laten lekken in een bakje!
en dat sap weer door de botercreme mengen, lekker smaakje :)

7

ik ben onderhand ook een grootverbruiker van de diepvries frambozen en mango van de Appie. Echt een aanrader. Overigens stop ik ze altijd direct uit de vriezer, dus zonder ontdooien en uitlekken, in de botercreme. Dan blijven ze mooi heel en ziet 't er dus ook nog mooi uit bij het aansnijden.

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

8

glashill schreef:

iOverigens stop ik ze altijd direct uit de vriezer, dus zonder ontdooien en uitlekken, in de botercreme. Dan blijven ze mooi heel en ziet 't er dus ook nog mooi uit bij het aansnijden.

Yep, doe ik ook :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Ik gebruik die doosjes van de AH. Ik doe ze half bevroren op de botercreme. Even laten liggen, zacht deppen met een keukenroldoekje en dan op de vulling.Dit omdat er toch wel echt heel veel vocht vanaf komt tijdens ontdooien. Ben veel te bang dat mijn taart soppig wordt.
Helemaal ontdooid zien ze er niet meer uit als frambozen, eerder een soppig hoopje niks.

10

glashill schreef:

ik ben onderhand ook een grootverbruiker van de diepvries frambozen en mango van de Appie. Echt een aanrader. Overigens stop ik ze altijd direct uit de vriezer, dus zonder ontdooien en uitlekken, in de botercreme. Dan blijven ze mooi heel en ziet 't er dus ook nog mooi uit bij het aansnijden.

Maar wordt je biscuit dan niet veel te nat?

Verdwalen in zoetigheid

11

Boska schreef:
glashill schreef:

Nee hoor! Er is zelfs geen frambozenvocht in 't biscuit te ontdekken. Volgens mij blijft dat door de botercreme juist allemaal in de framboos!

www.jacstaartjes.nl

12

glashill schreef:
Boska schreef:
glashill schreef:

Nee hoor! Er is zelfs geen frambozenvocht in 't biscuit te ontdekken. Volgens mij blijft dat door de botercreme juist allemaal in de framboos!

Gebruik je dan botercreme-mix of 1:1 om de diepvriesframbozen bevroren op te leggen?

Groetjes Maji

13

Je legt ze op de vulling, dus dat is - bij mij in ieder geval dan ;) - nooit 1:1 maar altijd van mix.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

Da's een snel antwoord hahahaha, bedankt! Dat ga ik ook eens proberen.

Groetjes Maji

15

glashill schreef:
Boska schreef:
glashill schreef:

Weer wat geleerd :). Dank je.

Verdwalen in zoetigheid

16

Marianne schreef:

Je legt ze op de vulling, dus dat is - bij mij in ieder geval dan ;) - nooit 1:1 maar altijd van mix.

1:1 als vulling ..... brrrr, 'k moet er niet aan denken. Hier ook altijd de mix! Jammie!

www.jacstaartjes.nl

17

Lekker hoor die framboosjes van AH. Ook het zomerfruit is lekker.

Heb vorig weekend de ananas geprobeer, die waren echt niet lekker. Smaakte naar karton.

Ik wilde een soort pinacolada vulling maken met kokos/rum/ananas. Mislukt dus.

18

dus diepvries aarbeien zijn niet aan te bevelen?? ik moet op de 27ste een taart maken met aardbeien en het is voor de 28ste om te eten. en door de feestdagen ervoor kan ik zaterdags geen verse halen... ik denk dus toch maar aan aardbeivlaaivulling....

Groetjes, Dorothea.

19

Dot schreef:

dus diepvries aarbeien zijn niet aan te bevelen?? ik moet op de 27ste een taart maken met aardbeien en het is voor de 28ste om te eten. en door de feestdagen ervoor kan ik zaterdags geen verse halen... ik denk dus toch maar aan aardbeivlaaivulling....

De smaak van de diepvries aardbeien is prima. 't vervelende is alleen dat aardbeien veranderen in snot als ze uit de vriezer komen. Dusssss ... op zich kan 't best, maar 't ziet er minder mooi uit.

www.jacstaartjes.nl

20

was mn topic al kwijt hahaha

Diepvries frambozen kunnen dus goed. Niet laten ontdooien maar zo in de botercreme. Goed dat ik het weet hahaha
Zal het binnenkort eens even uitproberen. (eerst zelf voor ik ze voor de klant ga gebruiken)

Dankjullie wel voor alle antwoorden

21

Ik zou het inderdaad zeker eens proberen Petra! Ik ben ook een mega grootverbruiker van diepvries frambozen, heerlijk. Stop ze er ook altijd nog bevroren in.

Groetjes Laura!

22

Ik liet ze ontdooien en het werd gewoon snot. Echt waardeloos. Maar dat kwam omdat ik uit eerdere berichten op het forum las dat ik ze juist moest ontdooien in een vergiet om al het vocht eruit te laten. Snap het ff niet meer.

I'm not bossy, I just have better ideas...

23

gewoon bevroren erin doen

maar ik laat wel wat ruimte tussen elke framboos, gewoon voor de zekerheid.....

24

Bloemetje schreef:

Ik liet ze ontdooien en het werd gewoon snot. Echt waardeloos. Maar dat kwam omdat ik uit eerdere berichten op het forum las dat ik ze juist moest ontdooien in een vergiet om al het vocht eruit te laten. Snap het ff niet meer.

Je moet ze er gewoon nog bevroren in doen, dan behouden ze hun vorm en heb je geen last van snot :)

Groetjes Laura!

25

Ok!

I'm not bossy, I just have better ideas...