1

Onderwerp: wat doe ik fout?

Hallo allemaal

Het bakvirus heeft bij mij ook toegeslagen :-)

Nu heb ik eigenlijk 2 probleempjes
1 Mijn taart word niet mooi strak is dit een kwestie van veel oefenen?
Als jullie de biscuit hebben gebakken keren jullie deze kan ook om zodat onder boven word en snijden jullie aan de originele boven kan dan nog wat af?
2 De marsepein laat los van de biscuit
Ik smeer de taart altijd af met botercreme en zet hem dan even in de koelkast

Groetjes Corine

2

Re: wat doe ik fout?

Hoi corine, voor zover ik het lees doe je eigenlijk alles goed. De biscuit draai ik idd altijd om, dus onderkant wordt bovenkant. Ik snij nooit wat van de originele bovenkant af of er moet een hele grote bult op zitten. Door het omdraaien wordt hij vanzelf plat(ter).
Afsmeren doe ik ook altijd met botercreme 1:1 Misschien dat je het wat te dun hebt gedaan en de marsepein geen goede hechting heeft gehad!

Ik zou zeggen. Gewoon opnieuw proberen, oefening baart kunst!
Wel je kunstwerken showen hoor!

Succes!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Hoi Joyce

Bedankt voor je berichtje
Dat het niet helemaal glad word de taart kan misschien ook liggen omdat ik het te dun doe ik heb even op jou hyvessite gekeken en volgens mij is die marsepein laag dikker
Inderdaad we blijven gewoon oefenen :-)

Groetjes Corine

4

Hoi, ja dat kan ook zeker een reden zijn. Dan zou ik dat eens proberen.
Ik werk trouwens met fondant maar dat maakt verder geen verschil, vind marsepein niet lekker!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

Hoi Corine,

Het glad maken met een smoother helpt ook om je taarten strakker te krijgen.
Wat ik altijd doe is de taart afsmeren met botercr

Groetjes Suus

6

Je moet de taart wel heel strak en recht afsmeren met botercreme.
Alle bobbels die na de koelkast er nog opzitten moet je even bijwerken (glad strijken) met een warm mes. Hoe strakker de taart is bij het afsmeren, hoe strakker het eind resultaat zal zijn.
Maar het is ook een kwestie van oefenen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.