Het is me gelukt. Kon eigenlijk uit het recept hier op de site geen wijs worden hoeveel een cup eigenlijk was, dus heb maar op het net gestruind.
Daar vond ik een recept: 100 gram Marshmallows, 300 gram poedersuiker en 20 ml afgekoeld gekookt water.
Ging in het begin niet zo lekker, bleef met heel veel suiker zitten, heb toen nog een beetje water toegevoegd, werd toen een mooie "klont". Heb het toen in huishoudfolie ingepakt en in een tupperware doosje gedaan, en in mijn apothekerskast gezet. De dag erna was ik toch wel erg nieuwsgierig of ik er iets mee kon, heb een klein beetje maizena op het werkblad gestrooid, en toen steeds wat verder uitgerold. Ik zag in een Youtube filmpje dat ze het steeds optilde en een kwartslag draaide, desnoods weer een heel klein beetje maizena toevoegde als het wat vastkleefde, en dat werkte perfekt. Ik heb dus wat zitten oefenen. Daarna alles weer in plastic gepakt en weggezet. Ik ben nog van plan een gedeelte ervan te gaan kleuren, maar ik weet nu in ieder geval dat het goed te doen is. Het wordt nog spannend voor me om een taart ermee te bekleden, maar oefening baart kunst zal ik maar zeggen. Dit was mijn oefenwerkje. Ik neem aan dat iedereen zo begonnen is.
Ik wil nog wel graag weten hoeveel 1 cup eigenlijk is in aantal grammen.