Onderwerp: Mooie stevige swirl
Hallo allemaal,
heb twee weken geleden een creamy vanilla icing gemaakt m.b.v. het recept van Magnolia bakery met Gouda's Glorie volle pond en witte basterdsuiker.
(http://www.youtube.com/watch?v=MabaxZtRHks). Ging prima, de incing was heerlijk en stevig, de swirls waren erg mooi.
Vorige week voor kerst nog eens geprobeerd, maar toen heb ik andere boter gebruikt (Gouda's Glorie margarine) en gewone suiker. Nu zag de incing eruit alsof ik er nog eens poedersuiker overheen gestrooid had en was ook veel te zacht.
Eergisteren kwam mijn Kenwood Patissier aan en wilde ik die natuurlijk meteen uitproberen. Het recept van Magnolia bakery gevolgd, nu met blue band goede start en gewone suiker. En weer een veel te zachte icing die de kleurstof niet goed opnam en rare vlekken vertoonde. Waarschijnlijk was de boter of het meel/melkmengsel te warm..
Vandaag alweer een poging gedaan met mon chou, poedersuiker en vanillesuiker. Ook nu is het "mislukt", de incing is ook nu veel te zacht en mooie swirls kan ik nu niet maken omdat het dan in elkaar zakt. Hij staat al een half uur in de koelkast en wordt maar niet steviger... HELP!! Het kan toch ook met andere boter dan alleen gouda's glorie volle pond gemaakt worden...?!
De volgende keer maak ik hem weer precies zoals bij de eerste keer... Hebben jullie nog tips? Welke boter ik het beste kan gebruiken, wil toch graag het recept van Magolia Bakery aanhouden, omdat het de eerste keer zo goed lukte en niet zo zoet is dan wanneer ik voornamelijk poedersuiker gebruik..
groetjes,
Nadine