1

Onderwerp: Inspiratie voor "eigen" taart gezocht

Stiekem ben ik al jarenlang lid van dit forum, maar wegens vele andere hobby's post ik al tijden niets meer. Maar nu zou ik jullie toch om hulp willen vragen...
Morgen word ik zelf 40 jaar en ik wil vanavond/morgenochtend best een taart voor mijzelf maken, maar ik heb dus totaal geen idee wat voor taart. Een thema over mijzelf vind ik niets, een grote "40" op een taart ook niet. Maar wat dan wel? Jullie maken toch ook vast wel taart voor je eigen verjaardag?

Voor wie me niet (meer) kent, ik ben een man. (dus roze ligt me niet zo, hahaha)

Ik heb marsepein, kan eventueel MMF maken enzo. Ik heb wat basis-uitstekers (bloemen, cijfers/letters/..) en een klei-pistool. Vormen maken geen probleem. Echt boetseren is niet mijn sterkste kant, maar wel basis-dingetjes of volgens een goed voorbeeld). Vrijwel alle kleuren kan ik maken.

Als vulling denk ik aan iets als bokkepootjes-vulling of een straciatella-achtige vulling (iets verdunde mascarpone, suiker, choco-stukjes) of mascarpone met aardbeien-jam.

Ik heb gisteravond alvast een kapsel gebakken van 24cm (voor thuis) en 20cm (voor op het werk).

2

Re: Inspiratie voor "eigen" taart gezocht

Pfoe, je maakt het niet makkelijk om iets te verzinnen.
Kan je niet 1 van je andere hobby's als thema gebruiken? Of iets met oud en nieuw (tenslotte gaan we die kant al op). Of gewoon een sneeuw taartje, met als thema winter.

Ik moet er wel bioj zeghgen dat ik voor mezelf ook nooit een echt leuke taart weet te maken. Meestal komt het erop neer dat ik een taart maak die ik nog op mijn verlanglijstje heb staan. Dat kan dus ook gewoon een kindertaart zijn ;) :o

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Een bjorn borg boxershort in je lievelingskleuren?

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

Ik weet niet of je graag een biertje drinkt, maar anders is een bierdop van je favo merk altijd erg leuk.
Of logo van een voetbalclub als je van voetbal houdt.
Of een strik in donkere kleuren, zoals bijgaande foto (heb ik van iemand opgeslagen hier van het forum, is niet van mezelf!!!)
Vind ik erg mooi, en ondanks de strik, echt wel mannelijk!

http://foto-uploaden.nl/img/3/rwyj68z.jpg

Succes ermee!

If live gives you lemons, make lemonade!

5

Hey Jimmy,

Long time no see! Om je een goed advies te kunnen geven, dacht ik even wat foto's van je creaties tot nu te bekijken. Maar dat is me niet gelukt, zowel je link naar je site als naar je album werken niet ;) Ik denk dat ik zou gaan voor een stoere kleurencombi, rood, zwart en bruin bijvoorbeeld. Bruine marsepein of fondant (gekleurd met cacao) is ook erg lekker met stracciatella of bokkenpootjes :) Zoiets als Ans laat zien is een zeker een goed idee, een strik is leuk en niet heel moeilijk. Decoreren kan bijvoorbeeld met cirkels/stippen zoals deze, maar ook ruiten hebben wel iets stoers (beetje zoals de finishvlag van de formule 1 ;) ) Deze taarten hebben een raceauto, maar die hoeft er niet bij...

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=44213
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=73188
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=48999

Show je hem ook? Zou ik leuk vinden :)
(ik was trouwens gister jarig en heb geen taart gemaakt voor mijn verjaardag....:lol: )

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Tanks voor de snelle antwoorden. Ik ben niet zo'n auto of  bier type... (anders was ik waarschijnlijk ook geen taarten gaan decoreren, hahaha) Een "algemene" taart, zoals met een strik of iets anders, lijkt me wel wat. En inderdaad, iets voor oud-en-nieuw! Zal ik een taart met echte sterretjes maken? (die dingen laten wel zwarte stipjes achter op de taart als ze gebrand hebben)

Sowieso leuk dat jullie zo meedenken!
Ik zal eens zoeken naar oud-en-nieuw voorbeelden...
Ik denk aan iets met een grote ster in het midden ofzo...
Al jullie briljante ervaringen zijn welkom hoor!  :)

De linkjes naar mijn foto's zijn sterk verouderd, ik heb ook niets meer online. Binnenkort ga ik weer zoiets ergens plaatsen en dan zal ik de link aanpassen!

7

Een strik zou ik me persoonlijk niet meer aan gaan wagen als de taart al voor morgen is. Dan heb je niet genoeg droogtijd en gaat hij inzakken.
Die sterretjes daar zou ik eerst even op googlen als ik jou was. Voolgens mij mogen ze niet meer op ijsjes (dus etenswaar) gebruikt worden ivm schadelijke stoffen, maar ik weet het niet zeker.
Je kan ook sterretjes op draad maken en die uit de taart laten springen. Er staat er 1 in de Mjam van Nathalie, maar ik kan hem zo gauw niet vinden (ik weet dat hij pas is nagemaakt).

Groetjes, Ilonka

8

Hmm, dan doe ik maar geen echte sterretjes. Die taart die je bedoeld zag ik net, die sterren-op-een-draad/stokje leken me ook wel leuk, maar gaan toch net zo inzakken als bijvoorbeeld een strik?

9

Ik werk met MMF en ik zou het wagen. Ik heb wel eens een hele dikke 1 een dag van te voren gemaakt en deze was hard genoeg om op de taart te doen. De sterren zijn niet zo heel dik dus drogen vrij snel. Anders kan je ze nog even in de oven laten drogen (heb ik zelf nog nooit gedaan ;) , dus misschien is het wel een waardeloze tip).

Groetjes, Ilonka

10 Laatst bewerkt door jimmy (29-12-2009 13:55)

Zoiets als deze:
[oeps, foto was te groot]
Hij staat hier: http://www.sugarlicious.nl/index.php/ca … -2-avonden
maar dan in een blauwe/paars/gouden kleur en niet met bloemetjes maar sterren enzo? (en wellicht iets simpeler, aangepast aan mijn niveau...)

Oja, Ottelien, in de oven kan ik afraden. Ooit zelf eens geprobeerd maar dan wordt het juist zachter! (net als in de magnetron)

Een openslaande ster is ook mooi, en makkelijk te maken, met daarin sterretjes die eruit springen.

zoiets:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4I6VXFKY-D.jpg

If live gives you lemons, make lemonade!

12

ans pommerans schreef:

Een openslaande ster is ook mooi, en makkelijk te maken, met daarin sterretjes die eruit springen.

Ja, die vond ik ook wel leuk, maar ik realiseerde me dat ik geen sterren-uitstekers heb. En als ik de taart een beetje wil vullen dan heb ik toch wel aardig wat sterren/sterretjes nodig.

Vooralsnog ga ik voor de strik. Als ik MMF maak dan kan ik die iets harder dan normaal maken en volgens mij heb ik nog wel tragant poeder ofzo liggen. Vanavond meteen beginnen dan moet het morgenmiddag toch wel goed zijn?

Enne, qua kleuren, iemand ervaring met bijv een bruine basis (omdat ik een choco-achtige vulling doe) en een blauwe strik met paarse randjes? Qua kleding zou ik die kleuren namelijk niet combineren volgens mij...  (maarja, mannen en kleuren..... ;) )

13

Ik heb ook wel eens een strik 's avonds gemaakt en 's morgens was ie goed. Inderdaad met 'stijve' fondant en tylose erdoor :)

Ik zou de randjes bruin maken langs de blauwe strik, komt dan mooi terug in de bruine basis. En dan met blauw en paars leuke decoraties op de taart maken. Die sterretjes op ijzerdraadjes lukken zeker ook hoor als je ze niet te dik maakt. Maar hoe kom je aan de sterretjes? :think:

Heb je toevallig koekjesuitstekers? vaak zitten daar wel sterren tussen. Anders misschien iemand van de buren? Deze zijn wel te groot voor op de ijzerdraadjes, maar leuk voor op de taart zelf. Misschien heb je (buur-)kinderen? Die hebben vaak wel sterretjes in hun klei-uitstekersetjes :D Je kunt ook nog snel even op de fiets springen en een action of speelgoedwinkel zoeken en zelf een kleisetje kopen ;)

Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

14 Laatst bewerkt door jimmy (31-12-2009 10:48)

Aangezien ik nog wat extra marsepein nodig had EN ik inmiddels jarig was, heb ik gisteren in Utrecht meteen maar een paar uitstekers voor sterren gekocht. De taart is daarom toch een grote strik met sterretjes geworden!

Om deze, en de meeste van mijn andere taarten, te showen heb ik nu een web-album gemaakt:
http://picasaweb.google.nl/supersjimmie/Taart#
Ik heb die nu ook weer in mijn forum-profiel staan.

Allen dank voor de tips!

(oja, de mensen met goede ogen zullen zien dat ik een vierkante en een ronde strik-taart heb gemaakt, de strik stond gisteren op de vierkante voor thuis en nu op de ronde voor op het werk, hahaha)

15

Super, Jimmy!

Ik vind hem erg gaaf geworden! Dat vonden je visite en je collega's vast ook!

http://lh6.ggpht.com/_040uQKAO6Yg/Szxx9NGVyBI/AAAAAAAAAHg/17_HbzzmnFg/s640/IMG_0152.JPG