Onderwerp: Sneeuwpopjesstapel..
Hallo allemaal,
Vanavond kerstdiner op school voor de kids. Heb voor alledrie een kersttaart gemaakt. Deze is voor mijn middelste, een sneeuwpop (zo eentje als Wendy vorig jaar maakte, leek me zoooo leuk om te doen en dat was het ook). Eerst een foto van de bovenkant, die heb ik van het weekend al gemaakt. Vulling: hoed en hoofd, vanillecake, lijf stroopwafelcake.
Het weekend heb ik heerlijk rustig aan de taart kunnen werken, werd er helemaal blij van Vandaag de ondertaart gemaakt want het moest een mango-monchoutaart worden, naar wens van middelste, en die wilde ik zo vers mogelijk afleveren. Had daarom ook vrij gepland van mijn werk, maar er kwam een spoedklus tussendoor
Dus had uiteindelijk veel te weinig tijd voor die taart. Was hij ook nog eens veel te hoog voor de chocoladestokjes die ik normaal als stutmateriaal gebruik
Daarom de Wilton plates en pillars maar uit de kast getrokken, en alleen een foto kunnen maken toen hij al stond in de klas. De kinderen hebben geholpen met de pillars, ik zie dat ze nogal scheef staan maar daar had ik geen oog meer voor, moest snel door naar de volgende klas
Ook de taart voor jongste en de brownies met sneeuwpopjes van de oudste helaas moeten afraffelen maar goed, iedereen vond het weer prachtig en lekker
Ik heb niks mee naar huis genomen, de restjes willen ze graag morgen opeten
edit: Ik wilde de taarten van de andere twee eigenlijk een eigen topic geven, maar er wordt al zoveel geplaatst, ik maak er maar even een serie van.
Deze is voor de jongste, haar juf is gek op olifantjes. Ik kreeg er een kus voor van haar
Dit zijn de brownies voor de oudste, ik wilde ze op mijn wiltonstandaard zetten maar ze bleken topzwaar dus toch maar saai op een schaaltje..
Nog een leuke anekdote: Ik kom aan op school om mijn taarten af te leveren, zegt de ene jongen tegen de andere: H