1

Onderwerp: Sneeuwpopjesstapel..

Hallo allemaal,

Vanavond kerstdiner op school voor de kids. Heb voor alledrie een kersttaart gemaakt. Deze is voor mijn middelste, een sneeuwpop (zo eentje als Wendy vorig jaar maakte, leek me zoooo leuk om te doen en dat was het ook). Eerst een foto van de bovenkant, die heb ik van het weekend al gemaakt. Vulling: hoed en hoofd, vanillecake, lijf stroopwafelcake.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VN6OX8EB.jpg

Het weekend heb ik heerlijk rustig aan de taart kunnen werken, werd er helemaal blij van :) Vandaag de ondertaart gemaakt want het moest een mango-monchoutaart worden, naar wens van middelste, en die wilde ik zo vers mogelijk afleveren. Had daarom ook vrij gepland van mijn werk, maar er kwam een spoedklus tussendoor :S Dus had uiteindelijk veel te weinig tijd voor die taart. Was hij  ook nog eens veel te hoog voor de chocoladestokjes die ik normaal als stutmateriaal gebruik :D Daarom de Wilton plates en pillars maar uit de kast getrokken, en alleen een foto kunnen maken toen hij al stond in de klas. De kinderen hebben geholpen met de pillars, ik zie dat ze nogal scheef staan maar daar had ik geen oog meer voor, moest snel door naar de volgende klas ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NOFDVCEX.jpg

Ook de taart voor jongste en de brownies met sneeuwpopjes van de oudste helaas moeten afraffelen :/ maar goed, iedereen vond het weer prachtig en lekker :) Ik heb niks mee naar huis genomen, de restjes willen ze graag morgen opeten :lol:

edit: Ik wilde de taarten van de andere twee eigenlijk een eigen topic geven, maar er wordt al zoveel geplaatst, ik maak er maar even een serie van.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TZOORRTK.jpg
Deze is voor de jongste, haar juf is gek op olifantjes. Ik kreeg er een kus voor van haar :O

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y4OWDGK7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E86FJ4YI.jpg

Dit zijn de brownies voor de oudste, ik wilde ze op mijn wiltonstandaard zetten maar ze bleken topzwaar :D dus toch maar saai op een schaaltje..

Nog een leuke anekdote: Ik kom aan op school om mijn taarten af te leveren, zegt de ene jongen tegen de andere: H

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

2

Re: Sneeuwpopjesstapel..

Haha wat een compliment van die jongen! Hij heeft wel gelijk!

Mooie sneeuwpop! Erg leuk! En die mango-monchouvulling klinkt ook erg lekker! Hoe heb je die gemaakt?

Groetjes, Daphne

leuk om weer wat van je te zien!! leuke sneeuwman! lijkt me ook erg leuk om die eens te maken!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Leuke taart. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de andere creaties voor je kinderen. Of staan die in de andere rubriek?

Groetjes Maroesja

5

En ze zijn ook fokking mooi man :D
Echt heel leuk gedaan

6

Wow, Jozien die zijn ook mooi geworden.
Ik heb ook aan jou gedacht. Ik hoefde er nog maar 2 te bezorgen door de sneeuw. En dat was maar goed ook. Manlief stond in de file, dus ik moest het alleen brengen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Wauw, jij bent 'fokking' goed bezig geweest voor school zeg!! :thumb:
Hihi, echt lachen ja, die opmerkingen van die kinderen! :D
Leuke complimenten allemaal!
En het ziet er allemaal even gaaf uit! :Y
Ik vind die brownies ook super!

8

Mooie taarten en die opmerking hhahah echt grappig hoe die jongen dat heeft gezegd..

Groetjes Serife..

9

Het ziet er allemaal erg leuk uit (ondanks je tijdgebrek ;) )
En wat een leuk compliment van die jongen! :lol:

10

hihi die opmerking zegt alles ;)
maar ze zijn erg mooi. knap gedaan ook om alles af te krijgen

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

11

Fokking lekker? Whahahahaha! Wat een hilarische opmerking!
Leuk zijn ze allemaal, die sneeuwpopstapel was vast een groot succes en dat olifantje is heel lief!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

12

Fokking leuk gedaan, alles uit deze lekker lezende- en ook vast heerlijk smakende parade!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

13

Daphne91 schreef:

Mooie sneeuwpop! Erg leuk! En die mango-monchouvulling klinkt ook erg lekker! Hoe heb je die gemaakt?

Ik had hem in vier lagen gesneden, dus is hij drie keer gevuld. Per laag: een dun laagje lemon curd, daaroverheen mangostukjes verdeeld en daarover heen monchouvulling tot de hoogte van het dijkje. De monchouvulling is gemaakt van  twee pakjes philadelphia light (200gr samen), 400 ml. slagroom en 125 gr. basterdsuiker. Dit gebruik ik voor een normale monchoutaart met kersen, maar als vulling is het genoeg voor twee taarten.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

14

fucking jozien ;)
'k vind de sneeuwpop stapel er fucking leuk uit zien. H

15

H

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

16

leuk en mooi allemaal

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

17

Zo! jij hebt een druk weekje achter de rug! Ze zijn heel leuk, ik ga het idee onthouden!

En die vulling, hmmmmm!

Groetjes en succes met 'taarten'! Kim

18

Wauw, wat een prachtige taarten. En wat een werk zeg! Ik hoefde maar 1 versierde taart te maken. De oudste zit op de middelbare school en daar doen ze niet aan ontbijt of diner. De jongste wilde alleen een stroopwafeltaart met poedersuiker. Alleen de middelste had mij aan het werk gezet.

19

Ik vind deze nou zo leuk,lijkt mij zo leuk om met de kids te maken op 1e kerstdag,manlief moet werken,dus dit is echt een aanrader,echt een leukerdje.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

20

Oh, wat ontzettend leuk allemaal!

Groetjes, Elly

21

echt leuk die sneeuwpop...:lol: grappig die opmerking

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

22

Mooie serie!
Leuke reacties van die kinderen he? Waar mij kinderen van 5 en 6  soms mee thuis komen.... :o
Maar dit was wel een super compliment!!

23

Jozien schreef:
Daphne91 schreef:

Ik had hem in vier lagen gesneden, dus is hij drie keer gevuld. Per laag: een dun laagje lemon curd, daaroverheen mangostukjes verdeeld en daarover heen monchouvulling tot de hoogte van het dijkje. De monchouvulling is gemaakt van  twee pakjes philadelphia light (200gr samen), 400 ml. slagroom en 125 gr. basterdsuiker. Dit gebruik ik voor een normale monchoutaart met kersen, maar als vulling is het genoeg voor twee taarten.

Groetjes, Jozien.

Lees het nu pas! Bedankt voor het antwoord! Die combinatie ga ik zeker eens uitproberen!!

Groetjes, Daphne