1

Onderwerp: Wie heeft er een tip voor een chocolade kersttaart recept?

Ik heb als idee in mijn hoofd om voor de kerst een chocolade taart te bakken met het kapsel van chocolade en wil deze met ganage overgieten maar dan van witte chocolade die ik een ijsblauwe kleur wil geven en daarover ik met witte marsepein het bovenop bekleden alsof er een sneeuwlaag overligt. Kunnen jullie mij nog volgen??? :)

Nu is mijn vraag is mijn idee mogelijk? En hebben julle een tip welk recept ik daarvoor het best kan gebruiken?
Ik zat als kapsel een beetje te denken aan een smaak van een chocolade muffin en zag het recept van Jozien (als ik het goed schrijf, dus de moderator) maar weet niet of dit mogelijk is voor de taart die ik ingedachte heb. En bovendien heb ik alleen (nog maar) een springvorm.

Tevens denk ik niet dat je dan nog zo'n taart moet vullen of wel?

Nou meiden, ik zie graag jullie idee

Groetjes Mimi

2

Re: Wie heeft er een tip voor een chocolade kersttaart recept?

Ik heb in ieder geval een tip over het kleuren van ganache, daar moet je deze kleurstoffen voor hebben: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=600

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

makatralsy schreef:

Ik heb in ieder geval een tip over het kleuren van ganache, daar moet je deze kleurstoffen voor hebben: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=600

Mmmh :tink: dus met de kleurstof die je gebruikt voor de marsepein gaat het niet???
Ik heb namelijk van de week een bestelling geplaatst bij de hebshop, dus om nou 4 potje kleurstof te bestellen, zie ik ook niet zo zitten.

Groetjes Mimi

4

Of zou het anders met bv kleurstof uit een toko kunnen?

Groetjes Mimi

5

om welke muffin recept gaat het dan?

6

Je kunt de ganache ook kleuren met de gewone kleurstoffen, echter moet je er dan flo coat aan toevoegen. Flo coat is speciaal ontwikkeld om gewone kleurstoffen geschikt te maken voor het kleuren van chocolade.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

7

oke, dat heb ik dan ook niet in huis. Maar goed....
Nu gaat het alleen over het kleuren en mijn voornamelijke vraag was of mijn idee mogelijk is en welke recept ik het beste voor een chocolade taart kan gebruiken???

Groetjes Mimi

8

ja, daarom vroeg ik het ook... om welke recept gaat het dan?

9

Ik zou gewoon lekker het recept van chocolade mud cake maken van Jozien
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=36798
Deze is, vind ik, lekker genoeg om niet te vullen en vast ook lekker in combi met witte chocolade ganache!

Een 20cm bakvorm heb je bij de blokker voor een paar euro

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

10

:D Die chocolate mud cake is heerlijk! Maar als je een muffin-achtige cake zoekt, is ie misschien wat zwaar (letterlijk en figuurlijk...) Ik zou in dat geval een cakebeslag maken met cacao en wat chocoladestukjes door het beslag roeren. Of je die nog wilt vullen is een kwestie van smaak. Mud cake vul ik zelf nooit, maar ik weet dat veel mensen dat ook heerlijk vinden.

Oh ja, een springvorm kun je prima gebruiken hoor!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!