Onderwerp: Mijn eerste 3D project: Snoopy's kersthuisje, met rampverhaal :(
Ziet er bedrieglijk eenvoudig uit, zo in het Debbie Brown boek...
Mijn collega Anna wilde graag een taart van browniecake, met mokkavulling. Verder kreeg ik helemaal de vrije hand; heerlijk! Ze is stapeldol op Snoopy, dus ik had al weken voorpret wat ik ging maken. Ik had de brownies de dag ervoor gemaakt, zodat ze wat steviger zouden zijn, maar op de avond zelf kwam ik erachter dat ze veel te hard waren: bleek dat ik een ei te weinig erin had gedaan
Nieuwe gemaakt, gauw in koelkast en diepvies af laten koelen. Alles mooi op maat gesneden, maar omdat brownies toch wat grilliger zijn dan cake moest ik redelijk wat creme smeren om het weer mooi glad te krijgen. Taartje gemaakt...

Toen maakte ik denk ik mijn grootste fout: ik dacht dat het wel koud genoeg was om 'm gewoon op het aanrecht te laten staan ipv in de koelkast... 's Morgens stond ie er nog puik bij, kindjes en taart n de auto geladen, en voorzichtig op pad. Kids op hun schooltje afgezet, en op weg naar mijn werk. Ik kijk eens opzij en zie dat er een oortje iets losgelaten heeft. Ik denk nog: nou, dat plak ik straks nog wel vast. Kijk later nog eens opzij, zie ik dat die hele Snoopy van het dak af aan het glijden is!! Oops... Ben aan het rijden dus kijk weer voor me, maar bij het volgende stoplicht is het drama compleet: het hele huis is naar 1 kant toe afgegleden en ingestort
Ik sms snel naar Anna wat er mis is gegaan, zodat ze zich al op het ergste kan voorbereiden, maar als ik op school aankom blijkt dat ze haar berichtje nog niet gelezen heeeft. Ik tranen met tuiten omdat ik het zo erg vind, maar zij is zo'n schat, ze ging bijna meehuilen omdat ze zich zo schuldig voelde over al het werk dat ik erin gestoken had
Anyway, we hebben 'm toch maar soldaat gemaakt, en hij was me toch lekker!!! Mokkacreme met Kahlua, en dan de superbrownies
Iedereen deed erg z'n best om mij te overtuigen dat ie er toch nog prachtig uitzag, maar geloof me, het was echt afzichtelijk!! Ik heb uiteraard geweigerd om er geld voor aan te nemen, hoewel Anna erop stond gewoon to betalen ( Ja ja, zo kan het dus ook
)
Heb helaas geen foto's van de ramptaart, want die was perfect voor de OOPS geweest!!
Bedankt voor het kijken en voor het aanhoren van mijn relaas, lucht erg op om het hier even kwijt te kunnen

<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>