1

Onderwerp: Mijn eerste 3D project: Snoopy's kersthuisje, met rampverhaal :(

Ziet er bedrieglijk eenvoudig uit, zo in het Debbie Brown boek...
Mijn collega Anna wilde graag een taart van browniecake, met mokkavulling. Verder kreeg ik helemaal de vrije hand; heerlijk! Ze is stapeldol op Snoopy, dus ik had al weken voorpret wat ik ging maken. Ik had de brownies de dag ervoor gemaakt, zodat ze wat steviger zouden zijn, maar op de avond zelf kwam ik erachter dat ze veel te hard waren: bleek dat ik een ei te weinig erin had gedaan :grr: Nieuwe gemaakt, gauw in koelkast en diepvies af laten koelen. Alles mooi op maat gesneden, maar omdat brownies toch wat grilliger zijn dan cake moest ik redelijk wat creme smeren om het weer mooi glad te krijgen. Taartje gemaakt...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WL4GNTPL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X6847NJ7.jpg

Toen maakte ik denk ik mijn grootste fout: ik dacht dat het wel koud genoeg was om  'm gewoon op het aanrecht te laten staan ipv in de koelkast... 's Morgens stond ie er nog puik bij, kindjes en taart n de auto geladen, en voorzichtig op pad. Kids op hun schooltje afgezet, en op weg naar mijn werk. Ik kijk eens opzij en zie dat er een oortje iets losgelaten heeft. Ik denk nog: nou, dat plak ik straks nog wel vast. Kijk later nog eens opzij, zie ik dat die hele Snoopy van het dak af aan het glijden is!! Oops... Ben aan het rijden dus kijk weer voor me, maar bij het volgende stoplicht is het drama compleet: het hele huis is naar 1 kant toe afgegleden en ingestort :( :( :(

Ik sms snel naar Anna wat er mis is gegaan, zodat ze zich al op het ergste kan voorbereiden, maar als ik op school aankom blijkt dat ze haar berichtje nog niet gelezen heeeft. Ik tranen met tuiten omdat ik het zo erg vind, maar zij is zo'n schat, ze ging bijna meehuilen omdat ze zich zo schuldig voelde over al het werk dat ik erin gestoken had :/ Anyway, we hebben 'm toch maar soldaat gemaakt, en hij was me toch lekker!!! Mokkacreme met Kahlua, en dan de superbrownies :9 :9 :9 Iedereen deed erg z'n best om mij te overtuigen dat ie er toch nog prachtig uitzag, maar geloof me, het was echt afzichtelijk!! Ik heb uiteraard geweigerd om er geld voor aan te nemen, hoewel Anna erop stond gewoon to betalen ( Ja ja, zo kan het dus ook ;) )

Heb helaas geen foto's van de ramptaart, want die was perfect voor de OOPS geweest!!

Bedankt voor het kijken en voor het aanhoren van mijn relaas, lucht erg op om het hier even kwijt te kunnen ;) :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Re: Mijn eerste 3D project: Snoopy's kersthuisje, met rampverhaal :(

ohhhh!!!Wat erg dat zo veel is gebeurd,maar gelukkig heb jij deze mooie huisje alsnog op de foto ;) :

Heb jij de huisje vastgeplakt met wat icing?Ik denk dat als jij een beetje icing gebruik als lijm dan zlal mischieen wel geholpen hebben,nou meid veel sucess volgende keer!!!!
groetjes

Marcia

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

3

Och wat sneu... :(
Maar hij ziet er wel super uit hier op de foto!
Maar precies wat je zegt; in het boek ziet hij er zooo simpel uit, maar het lijkt me een heel precies werk! En als ie dan ook nog uit elkaar valt...:nooo
Gelukkig heb je de foto's nog en was ie ook nog erg lekker! ;)

4

Oh wat een verhaal, gelukkig heb je 'm prachtig op de foto, hij is echt super!

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

5

Oh, wat een drama! Jammer dat jouw collega dit prachtige eindresultaat niet heeft kunnen zien, want hij is super!

6

Ooooh, wat balen!! Zo'n leuk idee, zo'n leuk huis, en dan instorten voordat ie de persoon bereikt. Maar waarschijnlijk was het toch nog genieten, want hij klinkt overheerlijk!

Groet, Jolanda

Oooh wat een ramp, zonde van je werk.
En natuurlijk jammer als je een verrast gezicht verwacht dat je sip gezicht krijgt.
Gelukkig kan je de foto nog aan haar laten zien.
Ziet er erg leuk uit!

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

8

oooo, dat klinkt als een ware nachtmerrie!!
en hier op deze foto is ie zo cute!!!
fijn dat ze zo top reageerde en dat hij lekker was!!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

9

Wat een drama, en kan me heel goed voorstellen dat je het heel erg vond allemaal! Logisch hoor!

Gelukkig deed niemand er raar over en was die overheerlijk! Op de foto ziet de taart er geweldig uit!

10

Wat jammer dat die omgekieperd is want hij ziet er zo leuk uit, je vriendin maar een fotootje geven dan heeft ze een herrinnering aan de mooie taart die ze eigenlijk niet in al zijn glorie heeft kunnen bewonderen ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

11

Gaaaaaf!!! Snoopy blijft favoriet hoor ;)

12

hij ziet er thans super uit!!!!! Ik kan best begrijpen dat je van slag was. Ben ook altijd blij dat een taart uit de deur is zodat ik eventueel instortingsgevaar niet hoef te zien. Maar als het dan tijdens de rit gebeurt ....helemaal ramp. Super dat ze het zo leuk hebben opgevangen.

13

Ik vind je taart echt super mooi! En volgende keer wordt hij nog mooier want nu weet je hoe het moet :)

Maar wat een verhaal joh! Dat is toch wel mijn nachtmerrie! Gelukkig was hij niet voor een kinderverjaardag :(. Dat denk ik namelijk altijd als ik hier de trap afloop met de taart! Dat ik dan val met mijn gezicht in de taart en dat het kindje dan ineens geen taart heeft omdat ik ermee gevallen ben ahhh dat lijkt me echt te erg gewoon!

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

14

O, wat erg, maar hij is wel heel leuk!!!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

15 Laatst bewerkt door Zussie (19-12-2009 14:11)

je taart is geweldig, kan me voorstellen dat het huilen nader stond dan het lachen toen hij was ingestort.
gelukkig had je een hele lieve vrienidn!!

16

Ik zit hier helemaal mee te balen, hij ziet er zo gaaf uit! Zonde joh, maar ja, moet je maar niet op dat mooie, warme eiland gaan zitten :+
Toch vind ik het wel jammer dat je geen foto's hebt......

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

17

:( Wat een ellende dat deze - eerst zo superleuke-  taart in een ramp veranderde.
Gelukkig heb je de foto's nog en heeft de taart gesmaakt, maar ik zou bij zoiets ook met een enorme taartkater zijn blijven zitten.
Ik wens je meer succes met het vervoer van je volgende creatie.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

18

Oh Adrienne, wat z

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

19

Oh wat zul jij je ziek hebben gevoeld!!! Maar wat WAS-ie gaaf!!

Zoals mijn vader dan zou zeggen: waar het in komt is het donker, en behangen is het er niet! ;)

*mijn leven is een geordende chaos*

20

Zit hier helemaal met nou ja, geen "plaatsvervangende" stress-baal gevoel, want die had je zelf al, maar oh m

"Begin de dag met een dansje..."

21

dat is mooi balen.
vooral omdat ik hem er op de foto er nog zo ontzettend goed er uit vind zien.
echt jammer dat het later mis is gegaan met je mooie leuke taart.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

22

Jee, wat enorm balen zeg!!!
Maar op de foto vind ik 'm echt ge-wel-dig!!!!!
Ik baal met je mee hoor! Kan me voorstellen dat je inderdaad in tranen bent! :(

23

En hij zit er onwijs gaaf uit............ gelukkig heb je foto nog!

24

och arme.......ik kan me voorstellen dat je helemaal ontdaan was.....maar  de taart ziet er super uit hoor... en je hebt volgens mij een schat van een vriendin/collega..

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

25

Ohhhh.....wat balen!!!!
Pfffff.......ook ik kan me helemaal svoortellen hoe je je voelde!

Ik vind je taart echt super leuk! En hij klinkt lekkerrrrrrrrrr.... :9

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl