1

Onderwerp: eitje

ik bak altijd gewoon met bloem
houd dan het recept van hier links aan
mijn kapsels werden nooit echt hoog gewoon bijna 6 cm
voor een doorsnee van 24 cm
nu kwam ik op het idee om 1 ei meer erin te doen en de rest dan natuurlijk daarop aan te passen
in de hoop dat ik ook een hoog kapsel krijg
nou mooi niet dus gewoon 6 1/2 hoog
wat me wel altijd opvalt is als ik begin met de eieren en suiker schuimig te klopeen dan krijg ik heel veel belletjes maar naar een paar minuten kloppen zijn ze verdwenen
wie weet waar het door komt
of is dat normaal?
alvast bedankt

Re: eitje

Die belletjes zijn lucht, die heb je nodig om een "luchtig" biscuit te krijgen, maar van teveel zakt ie weer in :( Hoe vol doe je je bakblik? Hoeveel eieren?
En heel belangrijk, die luchtbelletjes mag je er niet uit "kloppen" als je de bloem toevoegt. Die moet je er echt door heen spatelen, de lucht behoudend zeg maar. Ik hoop dat je hier wat aan hebt? Succes!

3

als het goed is is je eiersuikermengsel eerst gelig, dan ziet het er schuimig uit met belletjes en op het laatst is het bijna wit van kleur en stevig en is het meer dan in het begin

If life gives you lemons, make lemoncurd.

ik spatel het inderdaad in gedeeltes erdaar
ja het is eerst geel en dan romig van kleur en stevig
meiden bedankt dacht al dat ik weer iets fout deed

Zo te horen doe je niks verkeerd hoor :) Misschien al eens aan je oven gedacht (temperatuur checken met thermometer?)? Ik heb wel eens gepoogd met een kapotte oven een biscuit te bakken :( Wist ik uiteraard toen niet, maar was de oorzaak...Of misschien de maat eieren, niet onbelangrijk, type bloem, enz. Het kan aan zoveel liggen, hoeft niet aan jou persoonlijk te liggen dus :)