1

Onderwerp: Hoe doen jullie dat toch allemaal??

Echt erg... zo zit je nooit op internet en zo iedere avond omdat je benieuwd bent wat voor mooie taarten er nu weer voorbij komen!
Maar dit terzijde... Ik heb wel een aantal vraagjes waar ik benieuwd naar ben. En hou hierbij in je achterhoofd dat ik nog maar net om de hoek kom kijken en nog maar weinig ervan weet (maar graag wil leren!)
Ik zie van die prachtige taarten met volledig bewerkte figuurtjes en dan denk ik... hebben jullie nou al die kleuren marsepein al in huis?
En wat heeft de voorkeur: kant en klaar gekleurde marsepein of zelf kleuren? En voor die figuurtjes is het nou beter om (en prettiger) om fondant met tylose te gebruiken?
En dan die mooie taartplateaus... Kiezen jullie eerst een kaftpapiertje en maak je dan de taart? En hebben jullie zoveel verschillende papiertjes in huis?
En ook lees ik over dummies maken... en hoop niet dat ik iemand beledig maarrrr... is dat niet zonde van die lekkere marsepein of fondant? Ik begrijp dat er geoefend moet worden maar zou je dan toch niet beter een volledige taart ervan kunnen maken en deze evt aan het leger des heils geven ofzo?
...meer vragen zullen er vast nog wel volgen...
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

2

Re: Hoe doen jullie dat toch allemaal??

Ik heb bijna alle kleurtjes aan kleurstof wel in huis. Ik kleur dus veel zelf. Wat voor figuurtjes beter werkt ligt aan wat je persoonlijk lekkerder vind werken. Ik werk wel met beide.
Ik heb eerst de taart in me hoofd en koop daar cadeaupapier bij :D Veel hebben veel cadeaupapier liggen.
Dummies staan gaaf in je huis of worden ook wel gemaakt als verjaardagstaart op school of psz.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Re: Hoe doen jullie dat toch allemaal??

Hier ook alle kleuren kleurstoffen, ik heb ook altijd wel wat liggen van vorige taarten. Fondant met tylose is niet lekker, kids eten het vaak wel zo op. Als je niet wil dat je poppetjes binnen een kwartier 10 kilo aankomen, dan moet je tylose gebruiken. Dummies maken is gewoon leuk, je kan er in je eigen tijd aan werken, ben je het zat schuif je hem aan de kant. Tenzij je wilt dat de taart vanzelf naar de ontvanger wandelt, dan kan je ook een echte maken en daar dagen over doen :D
Er staat hier meer cadeaupapier dan bij de Action :lol:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com