1

Onderwerp: cupcakes/muffin nu weet ik het niet meer

ga morgen cupcakes maken voor mijn zoon op school voor de kerstlunch.
ben van de week naar de winkel voor taarten geweest en zeg tegen haar moet de mix hebben voor cupcakes.
ja zegt ze dan moet je deze hebben(muffinmix) want die gebruiken wij ook altijd voor de cupcakes.
dus ik neem aan dat zij het wel weet...
nu ben ik op het forum aan het lezen en is er wel degelijk en verschil tussen en cupcake en een muffin.
kan ik de mix voor de muffin toch gewoon gebruiken voor cupcakes te maken want ik wil ze ook vullen met chocomouse en bekleden.
of toch morgen maar snel naar de supermarkt rijden en een andere mix halen.
de taartwinkel is niet in de buurt!
HELP!

Re: cupcakes/muffin nu weet ik het niet meer

je kan de muffinmix prima gebruiken, er zijn wel verschillen, maar uiteindelijk zijn het allemaal kleine 'cakejes' in een bakje (heel plat gezegd).

Meestal is het afhankelijk van smaak welke te kiezen. Houdbaarheid vind ik bij cupcakes wel beter, maar dat hoeft niet uit te maken natuurlijk

3

Het kan wel zijn dat het in het midden meer gaat rijzen. Een muffin is meestal namelijk NIET plat. Maar daar zijn dan weer allerlei foefjes voor.

Als ze net uit de oven komen een plank erop leggen en laten afkoelen. Of het

'Wees jezelf, er lopen al zoveel anderen rond.'
www.verslavendlekker.nl

4

bedankt dames voor jullie reacties ben enorm geholpen.
ga toch maar de volgende keer de mix voor cc halen dan weet ik zeker dat het goed komt(eerst de muffins uitproberen)
ben nog een leek maar aldoende leert men toch?
thnx!
gr sandy

5

Ik ben ook nog een leek hoor :) Maar ik bak heel vaak muffins ;) vandaar dat ik het weet. Mocht het nu echt niet werken, dan staat hier ergens op forum ook een recept voor CC's zonder bakmix. Dat is geloof ik wel met eieren, zelfr. bakmeel, etc. Ik weet niet of je dat sowieso in huis hebt?

In ieder geval succes! :)

www.verslavendlekker.nl

6

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … n:Cupcakes

Het recept voor CC's staat onder recepten. Niet iedereen is er even happy mee zag ik tijdens m'n zoektocht naar het recept.. Ikzelf heb dit eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerd.. Sorry!

www.verslavendlekker.nl

7

Gewoon cakemeel in de supermarkt halen .

8

ik heb ze gebakken vraag alleen niet hoe!
alles wat fout kon gaan ging ook fout.
ben het beslag aan het maken ga mixen 1a2 min komt een rare geur van mijn (hand)mixer en poef hij deed het niet meer ojee wat nou?
hopen dat ik net lang genoeg gemixt heb.
nou de papiertjes vullen cc in de oven en ga mijn aanrecht opruimen zie ik dat ik het water er vergeten ben om er bij te doen grrr.
maarja ze stonden er dus al in wat nu?
ik even een paar winkel afgebeld voor een mixer deze keer met kom voor een redelijke prijs en ik had beet meteen gaan halen.
opnieuw beslag gemaakt met water en nu staan ze in de oven eind goed al goed.
nu maar hopen dat ze in de smaak vallen.
groetjes sandy

9

Ik maak altijd de cupcakes nav het recept hier op de site (Nigella); erg lekker en makkelijk te maken zonder mix.

Hoe zijn de cupcakes die je gebakken hebt uiteindelijk bevallen?

Groetjes Maji

10

het is uiteindelijk allemaal goed gekomen en ze smaakte goed kreeg ik de horen van de juf's en en de kids.
het bakken op zich ging perfect en heb er toen ze uit de oven kwamen een zware snijplank opgelegd en dat ging goed!

11

Gelukkig :D

www.verslavendlekker.nl