Onderwerp: Kerstdiner op school (en moekie bakt weer eens wat)...
Morgenavond hebben de jongedames Kerstdiner op hun school en elk jaar maken de ouders dan het eten. De kinderen vinden het superleuk en ook de ouders, getuige het geworstel om snel op de lijst te komen.
Vol=vol en als je naam er niet bijstaat mag je niks maken en alle moeders willen toch graag laten zien wat ze kunnen. Deze moeder in ieder geval wel. En dit jaar was ik eindelijk een keer op tijd voor de taartjes!!!
Ik heb voor allebei de groepen hetzelfde cakeje gemaakt. Een cupcake van fijne cake met een laagje groene glazuur en daarop een groene gevulde kerstkrans. De gele cakjes zijn bedekt met glazuur en de bruine met chocolade (stammetje van de boom).
Voor allebei heb ik er een boompje van gemaakt, alleen zitten er bij de oudste meer cakjes in de boom, omdat er meer kinderen in die groep zijn. Als finishing touch heb ik de boom in de sneeuw en tussen de wolken gezet met poedersuiker.
Het is allemaal niet superperfect, maar eigenlijk ben ik niet heel netjes bezig geweest, omdat ik inmiddels weet dat die kinderen daar echt niet naar kijken. En dat scheelt mij een hoop stress.
Tad
. Heb uiteindelijk alleen witte bij de Appie gevonden
. Wou ook leuke gekleurde
. Morgen in de Jumbo nog eens rondkijken.