1

Onderwerp: Kerstdiner op school (en moekie bakt weer eens wat)...

Morgenavond hebben de jongedames Kerstdiner op hun school en elk jaar maken de ouders dan het eten. De kinderen vinden het superleuk en ook de ouders, getuige het geworstel om snel op de lijst te komen.

Vol=vol en als je naam er niet bijstaat mag je niks maken en alle moeders willen toch graag laten zien wat ze kunnen. Deze moeder in ieder geval wel. En dit jaar was ik eindelijk een keer op tijd voor de taartjes!!!

Ik heb voor allebei de groepen hetzelfde cakeje gemaakt. Een cupcake van fijne cake met een laagje groene glazuur en daarop een groene gevulde kerstkrans. De gele cakjes zijn bedekt met glazuur en de bruine met chocolade (stammetje van de boom).

Voor allebei heb ik er een boompje van gemaakt, alleen zitten er bij de oudste meer cakjes in de boom, omdat er meer kinderen in die groep zijn. Als finishing touch heb ik de boom in de sneeuw en tussen de wolken gezet met poedersuiker.

Het is allemaal niet superperfect, maar eigenlijk ben ik niet heel netjes bezig geweest, omdat ik inmiddels weet dat die kinderen daar echt niet naar kijken. En dat scheelt mij een hoop stress.

Tad

Niet denken, maar durven !

2

Re: Kerstdiner op school (en moekie bakt weer eens wat)...

Ik vind het heel leuk gedaan!! die onthoud ik!!
Als je de glazuur onder de groene kransjes een kleurtje had gegeven waren het net kerstballe geweest. (denk ik)

3

angeliq schreef:

Ik vind het heel leuk gedaan!! die onthoud ik!!
Als je de glazuur onder de groene kransjes een kleurtje had gegeven waren het net kerstballe geweest. (denk ik)

Ja dat bedacht ik me later, dat knalrood veel beter was geweest. Of wit, net wat je wilt. Maar ja, toen zat het er al op.

4

Zit ik net al een paar dagen het net af te struinen voor een leuk idee met de kerstbrunch morgen op school, plaats jij (net nu ik dus klaar ben.,.....) zo'n ontzettend leuk idee! Lekker simpel, maar toch heel erg leuk. Ik ga hem even opslaan voor volgend jaar! En voor nu, gebruik ik toch wel lekker je "boom"idee..... Bedankt dus!

Enjoy!

5

Hoi Arinka,

Wat een superleuk en goed uitgevoerd idee! Mag ik vragen welke glazuur je gebruikt hebt?

groetjes,
Sheba

6

SheReEv schreef:

Hoi Arinka,

Wat een superleuk en goed uitgevoerd idee! Mag ik vragen welke glazuur je gebruikt hebt?

groetjes,
Sheba

Sheba, ik heb die kant en klare zakjes uit de supermarkt, van Oetker geloof ik (rode zakjes). En dan doe ik die in een schaaltje en dan verwarmen in de magnetron. Daarna heb ik het groen gekleurd, wat echt supersnel gaat.

7

Ik vind 'm geweldig!

Maar hoezo vol? Bij mij neemt iedereen iets mee, en vaak ook nog wat voor de ouders in het kerstcaf

Groetjes Sas

8

Maar "leuk" uitsteken in kerstvormpjes doe ik niet meer!

Nee, met de jaren word je wijzer !

9

Vandaag in de stad geweest, nergens grote kerstkransjes te vinden :S. Heb uiteindelijk alleen witte bij de Appie gevonden :(. Wou ook leuke gekleurde :P. Morgen in de Jumbo nog eens rondkijken.

Heel erg leuk en goed idee! :D

'Wees jezelf, er lopen al zoveel anderen rond.'
www.verslavendlekker.nl