Onderwerp: Het bekleden wil niet mooi strak ...
Wie o wie kan en wil mij helpen ?
Ik ben nog niet zo heel erg lang bezig met het decoreren van taarten , maar ik krijg ze er nooit zo mooi superstrak in ...
Hoe doen jullie dat ?
ik werk met fondant
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Het bekleden wil niet mooi strak ...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie o wie kan en wil mij helpen ?
Ik ben nog niet zo heel erg lang bezig met het decoreren van taarten , maar ik krijg ze er nooit zo mooi superstrak in ...
Hoe doen jullie dat ?
ik werk met fondant
Goed afsmeren met botercreme. Fondant niet te dun uitrollen en beetje bij beetje bekleden. Dus niet 1 stuk helemaal tot onderaan, maar van boven naar beneden helemaal rondom telkes beetje bij beetje, Meer tips vind je trouwens ook als je de zoekfunctie gebruikt.
Dit zal je wel helpen
En voordat je de taart bekleed, zet hem als je de taart hebt ingesmeerd met boter cr
Dit zal je wel helpen
En voordat je de taart bekleed, zet hem als je de taart hebt ingesmeerd met boter crVeel liefs Rafaëla
dank jullie voor de tips !
maar ik gebruik eigenlijk nooit botercreme?
is dat echt nodig dat je dat gebruikt ?
of kan ik hem ook gewoon afsmeren met slagroom ?
als je afsmeert met slagroom kun je geen fondant of marsepein gebruiken, dat gaat namelijk smelten.
Je vraagt hoe je strak kunt bekleden. Dan wordt er aangegeven dat het belangrijk is dat je goed strak moet afsmeren met botercreme en dan vraag je: is dat echt nodig?
wat gebruik je anders om af te smeren?
Geen slagroom! Dan gaat je fondant smelten! Het is echt nodig om botercreme te gebruiken om je taart strak te krijgen. Gewoon
Je vraagt hoe je strak kunt bekleden. Dan wordt er aangegeven dat het belangrijk is dat je goed strak moet afsmeren met botercreme en dan vraag je: is dat echt nodig?
Ja gewoon nieuwschierigheid of t ook anders kan ..
daar is toch niks mis mee ?
maar ik ga het gewoon eens proberen met botercreme
ik bedoel ik wist nietdat de fondant dan ging smelten .. heb ik ook nog niet meegemaakt
Ik ben ook nog niet zo lang bezig maar inderdaad het afsmeren met botercreme is echt nodig om een taart mooi strak te krijgen. Na het afsmeren je taart ff in de koelkast dan wordt het wat harder en het bekleden gaat mooi strak!
Ik ga t gewoon proberen binnenkort
heb vandaag een taart met ganache afgesmeerd, want had gelezen dat dat ook kon ipv botercreme...
ben namelijk zelf niet zn fan van botercreme
het kan ook met warme jam zonder klontjes, maar daarmee kun je niet de gaten echt opvullen en strak afsmeren.
er staan nog veel meer handige filmpjes op you tube. Als je fondant cake intoetst, dan krijg je ook filmpjes waarbij ze helemaal uitleggen wat ze doen en wat je niet moet doen. Wel bijna allemaal in het engels hoor.
ik had er ook een probleem mee en je moet idd echt met botercreme ik heb ook wel eens met slagroom gedaan en dat is DRAMA en idd stukje voor stukje ik deed eerst ook een lap in 1x maar je moet aaien en dan steeds meer naar beneden en blijven draaien van je taart succes mij is het ook gelukt.
o ja en GEDULD
er staan nog veel meer handige filmpjes op you tube. Als je fondant cake intoetst, dan krijg je ook filmpjes waarbij ze helemaal uitleggen wat ze doen en wat je niet moet doen. Wel bijna allemaal in het engels hoor.
Ik vind het niet moeilijk te volgen op youtube, maar heb ook weleens gezocht naar een nederlands filmpje, jammer genoeg niet gevonden.
Kan een van jullie "ouwe rotten" niet eens een filmpje plaatsen?
Velen van jullie maken zulke prachtige taarten, en zijn al erg ervaren.
Wie durft het aan?
als je afsmeert met slagroom kun je geen fondant of marsepein gebruiken, dat gaat namelijk smelten.
Ik zit net de cursus taarten bakken van Teleac te bekijken, en daar smeren ze de taart wel met slagroom af voordat ze hem met marsepein gaan bekleden.
Ook worden de plakken marsepein steeds omgedraaid tijdens het uitrollen, en steeds weer met poedersuiker bestrooid om plakken te voorkomen, terwijl ik hier de indruk krijg dat je het marsepein alleen aan de onderkant, dus het werkblad mag bestrooien met poedersuiker. Wie kan hier een zinnig woord over zeggen?
Rafaela schreef:als je afsmeert met slagroom kun je geen fondant of marsepein gebruiken, dat gaat namelijk smelten.
Ik zit net de cursus taarten bakken van Teleac te bekijken, en daar smeren ze de taart wel met slagroom af voordat ze hem met marsepein gaan bekleden.
Ook worden de plakken marsepein steeds omgedraaid tijdens het uitrollen, en steeds weer met poedersuiker bestrooid om plakken te voorkomen, terwijl ik hier de indruk krijg dat je het marsepein alleen aan de onderkant, dus het werkblad mag bestrooien met poedersuiker. Wie kan hier een zinnig woord over zeggen?
Ja! Heel erg verwarrend! Na wat ik gelezen en gezien had op internet en zo, verwachtte ik veel van de Teleac-cursus. Maar daar deden ze veel dingen anders. Net zoals de overtollige poedersuiker er naderhand met een natte kwast afhalen. Terwijl ik had begrepen dit NIET te doen. In een ander topic zei iemand dat zij in die cursus geen slagroom gebruikt maar paticreme. Ja, hoe moet ik , als beginneling, dit weten als ze het steeds over slagroom heeft .
AnjaS schreef:Rafaela schreef:als je afsmeert met slagroom kun je geen fondant of marsepein gebruiken, dat gaat namelijk smelten.
Ook worden de plakken marsepein steeds omgedraaid tijdens het uitrollen, en steeds weer met poedersuiker bestrooid om plakken te voorkomen, terwijl ik hier de indruk krijg dat je het marsepein alleen aan de onderkant, dus het werkblad mag bestrooien met poedersuiker. Wie kan hier een zinnig woord over zeggen?Ja! Heel erg verwarrend! Na wat ik gelezen en gezien had op internet en zo, verwachtte ik veel van de Teleac-cursus. Maar daar deden ze veel dingen anders. Net zoals de overtollige poedersuiker er naderhand met een natte kwast afhalen. Terwijl ik had begrepen dit NIET te doen. In een ander topic zei iemand dat zij in die cursus geen slagroom gebruikt maar paticreme. Ja, hoe moet ik , als beginneling, dit weten als ze het steeds over slagroom heeft .
Als jullie strakke taarten willen maken dan de tips van teleac NIET gebruiken...maar WEL de tips van deze forum...
Als jullie strakke taarten willen maken dan de tips van teleac NIET gebruiken...maar WEL de tips van deze forum...
Juist!
Je moet de botercreme zien als een soort plameur! Je smeert er alle oneffenheden mee weg, waardoor je een perfect glad oppervlak krijgt! Vooral als je de taart na het insmeren even terug in de koelkast zet en de boterlaag weer hard laat worden, en dan met een warm mes nogmaals gladstrijkt. Daarna leg je de fondant erop en voila!
En je zegt dat je geen fan bent van botercreme. Is dat vanwege de smaak? Want die is heeeeel makkelijk aan te passen hoor!
Ik geef altijd het advies om als je dikker moet afsmeren met botercr
Juist!
Ja, klopt. Ik heb wel een paar dingen geleerd van die cursus, maar het meeste toch door op dit forum veel op te zoeken en te lezen. Echt verslavend hoor!
en ik maar afvragen waarom mijn marsepein smelt....bedankt teleac
Als je geen fan bent van de botercrem
ik ben ook een beginneling en heb hier weeral bijgeleerd. vind dit een fantastisch forum, zien of ik mijn taartjes strakker krijg met deze tip.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Het bekleden wil niet mooi strak ...