Onderwerp: Afsmeren met tevoren gemaakte vanillefrosting...het stijft niet op??
Hallo,
Nadat ik van de week de red velvet cupcakes naar recept van Kadohke had gemaakt, met de bijbehorende vanillefrosting, vond ik het spul zo lekker dat ik gisteravond een batch heb gemaakt voor een taartje dat ik vanavond wil (af)maken. Ik zag dat meerdere mensen op het topic van Kadohke al zeiden dat zij het daarvoor ook gebruiken.
Welnu, de frosting vanmiddag uit de koeling gehaald, een uurtje op kamertemperatuur laten komen en even op hoogste stand (met mijn simpele mixertje) doorgemixt. Mijn bedoeling was om het ongeveer 5 minuten te mixen, maar na enkele minuten heb ik hem snel uitgezet, omdat het spul helemaal waterig werd.
Toen mijn taart gevuld en met de frosting afgesmeerd en het ding gauw in de koelkast gezet. Net even gecheckt, maar het stijft dus niet op en blijft er een soort van waterig uitzien! Ik vrees dat mijn fondant enorm gaat smelten als ik straks moet gaan bekleden.
Heeft iemand ervaring met afsmeren met deze frosting? En sowieso met het gebruiken van het spul als je het tevoren hebt gemaakt en dus in de koelkast hebt gezet?
(Ik had zoiets pasgeleden overigens ook een keer met de bc mix van de shop, dat ook helemaal waterig werd toen ik het na een nachtje gekoeld te zijn wilde gebruiken).
Iemand enig idee wat ik fout doe? Is deze frosting (en ook eigenlijk de bc mix) eigenlijk voornamelijk geschikt om direct na bereiding gebruikt te worden? Of zie ik iets anders over het hoofd?
Ik hoop dat iemand tips heeft, want moet het taartje dus straks afmaken. Heb al zitten denken om snel nog 1:1 bc te maken en daarmee nog een x af te smeren, maar als de frosting niet opgestijfd is als ik dat doe, smeer ik dat er natuurlijk doodleuk doorheen.
Hellup