1

Onderwerp: Invriezen

Hallo Allemaal

ik heb al gezocht op de forum naar een antwoord, maar staat tegenstrijdige info op. Dus vraag het maar zo

Ben een beginnende taartenbakster, en wil voor de kerst taarten maken. Nu kan ik deze woensdag maken, donderdag werk ik, en vrijdag is het 1e kerstdag en ben ik al druk. En de taart is voor 2e kerstdag pas nodig, zaterdag pas.

Nu lees ik dat ik de taart woensdag zou kunnen maken en dan invriezen. En dan 24 uur van de voren eruit halen in koelkast ontdooien, en uur voor gebruik buiten koelkast aan de lucht ontdooien zodat fondant niet nat wordt

Maar kan je nu gewoon in taartendoos invriezen als ik de taart al gevuld en bekleed heb met fondant? Of moet het in een zak, folie? Lees zoveel mogelijkheden?

Moet tijdens het ontdooien het laatste uur buiten de koelkast de deksel er wel of niet af?

Hoop op wat tips en antwoorden

Gr Tamara

2

Re: Invriezen

In de vriezer (eventueel in een taartdoos) in een plastic zak. Uit de vriezer uit de plastic zak en in de koelkast. Ik laat taart in de koelkast tot het aansnijden, als je dat niet wilt haal hem dan een uurtje voor het aansnijden uit de koelkast.

Het vocht moet weg kunnen, in een taartdoos kan wel als je hem in de koelkast zet, maar niet in een luchtdichte bak.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com