Onderwerp: Mijn allereerste taart
Hoi , ik ben Netty en ik wilde voor mijn dochter haar eerste verjaardag een taart maken , na lang te hebben gedacht koos ik voor een hello kitty themafeestje en daar moest natuurlijk een taart bij dus hup ik het net op en zoeken naar taartsites , daarbij stuitte ik op deze hele leuke site en zag dat er ook een webshop was en impulsief als ik ben begon ik vanalles te bestellen wat ik dacht nodig te hebben.
Na een redelijk volle winkelmand rekende ik af en toen pas dacht ik...eehhhh...kan ik dit eigenlijk wel ? een paar dagen later kwam er een grote doos binnen met alle ingredienten zoals biscuitmix , botercreme, bavaroi , fondant , kleurstoffen , spatels , smoothers , smaakjes , taartsnijder en weet ik wat ( je begrijpt een prijzig doosje).
Ik zette de doos op tafel en mijn man keek echt van wat heb je daar nou , nou ik vertel heel het verhaal van de taart voor onze dochter en zijn antwoord was 'dan doe je niet eerst even een klein taartje proberen '? maarja hij kent me langer dan vandaag.
Een paar dagen voor de verjaardag kleur ik fondant , kneed ik fondant en steek ik bloemetjes uit , daarna komt het moeilijke een hello kitty van fondant als topstuk.
Op t net had ik een voorbeeld gevonden en uitgeprint en daarna begin ik een beetje zenuwachtig.
Maar he dit is leuk , eetbare klei!
Het hoofd baart me even zorgen want hoe krijg ik die glad maar naar even proberen maak ik een bol en doe daar een uitgerolde fondantlap overheen en voila een redelijk glad hoofd , 3 uur later ben ik klaar en komt mijn man met dochter thuis , hij heeft er niet veel vertrouwen in maar als ik kitty uit de koelkast haal is ook hij verbaasd.
Een dag van te voren bak ik de biscuit , vul hem en maak mijn man intussen misselijk met alles wat overblijft van botercreme en aardbeibavaroise.
Daarna helpt hij even met de botercreme te stucen en dan gaat de fondant erover ( mijn handen zijn inmiddels roze van de kleurstof want was handschoentjes vergeten), daarna gaat ie in de koelkast.
'S ochtends sta ik vroeg op om de taart op te maken en als ik klaar is staan we allebei weer verbaasd te kijken van ''Heb ik dat gedaan".
De grootste complimenten waren van mensen die niet geloofde dat ik hem had gemaakt en 3 mensen die een bestelling wilde plaatsen dus al met al voor iemand die nooit verder kwam als appeltaart en kwarktaart ben ik best trots op mezelf ( en gelukkig dat die dure bestelling niet voor niks was hihihi)
Nu ben ik verslaafd.
Maareh als ik ooit nog iets zoiets heb zou ik mezelf aanraden om eerst met iets simpelers te beginnen.
Voor degene die hier goed in zijn die zullen wel fouten zien maar ik ben best trots op mezelf !
En mijn dochter....die heeft een 'volwassen'stuk in haar eentje op het kleine taartmonstertje !

ik bloos ervan , wat een complimenten zeg !