1

Onderwerp: Mijn allereerste taart

Hoi , ik ben Netty en ik wilde voor mijn dochter haar eerste verjaardag een taart maken , na lang te hebben gedacht koos ik voor een hello kitty themafeestje en daar moest natuurlijk een taart bij dus hup ik het net op en zoeken naar taartsites , daarbij stuitte ik op deze hele  leuke site en zag dat er ook een webshop was en impulsief als ik ben begon ik vanalles te bestellen wat ik dacht nodig te hebben.
Na een redelijk volle winkelmand rekende ik af en toen pas dacht ik...eehhhh...kan ik dit eigenlijk wel ? een paar dagen later kwam er een grote doos binnen met alle ingredienten zoals biscuitmix , botercreme, bavaroi , fondant , kleurstoffen , spatels , smoothers , smaakjes , taartsnijder en weet ik wat ( je begrijpt een prijzig doosje).
Ik zette de doos op tafel en mijn man keek echt van wat heb je daar nou , nou ik vertel heel het verhaal van de taart voor onze dochter en zijn antwoord was 'dan doe je niet eerst even een klein taartje proberen '? maarja hij kent me langer dan vandaag.
Een paar dagen voor de verjaardag kleur ik fondant , kneed ik fondant en steek ik bloemetjes uit , daarna komt het moeilijke een hello kitty van fondant als topstuk.
Op t net had ik een voorbeeld gevonden en uitgeprint en daarna begin ik een beetje zenuwachtig.
Maar he dit is leuk , eetbare klei!
Het hoofd baart me even zorgen want hoe krijg ik die glad maar naar even proberen maak ik een bol en doe daar een uitgerolde fondantlap overheen en voila een redelijk glad hoofd , 3 uur later ben ik klaar en komt mijn man met dochter thuis , hij heeft er niet veel vertrouwen in maar als ik kitty uit de koelkast haal is ook hij verbaasd.
Een dag van te voren bak ik de biscuit , vul hem en maak mijn man intussen misselijk met alles wat overblijft van botercreme en aardbeibavaroise.
Daarna helpt hij even met de botercreme te stucen en dan gaat de fondant erover ( mijn handen zijn inmiddels roze van de kleurstof want was handschoentjes vergeten), daarna gaat ie in de koelkast.
'S ochtends sta ik vroeg op om de taart op te maken en als ik klaar is staan we allebei weer verbaasd te kijken van ''Heb ik dat gedaan".
De grootste complimenten waren van mensen die niet geloofde dat ik hem had gemaakt en 3 mensen die een bestelling wilde plaatsen dus al met al voor iemand die nooit verder kwam als appeltaart en kwarktaart ben ik best trots op mezelf ( en gelukkig dat die dure bestelling niet voor niks was hihihi)
Nu ben ik verslaafd.
Maareh als ik ooit nog iets zoiets heb zou ik mezelf aanraden om eerst met iets simpelers te beginnen.
Voor degene die hier goed in zijn die zullen wel fouten zien maar ik ben best trots op mezelf !
En mijn dochter....die heeft een 'volwassen'stuk in haar eentje op het kleine taartmonstertje !

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MLTHUEX6-D.jpg

2

Re: Mijn allereerste taart

uhm..........Voor degene die hier goed in zijn die zullen wel fouten zien maar ik ben best trots op mezelf !??????????????

Je maakt nu een grapje toch??? Het lijtk wel alsof je al heel lang bezig bent!!!

Ik vind het een super mooie taart, en als dit je aller eerste taart is, ben ik benieuwd naar je volgende creaties! Je bent een topper!

Groetjes San

3

Ben het helemaal met Sannn eens: voor de eerste is het een topper!
Ben ook zeer benieuwd naar de volgende. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

4

wouw.. petje af hoor!! :thumb:

Wat zal je meisje blij geweest zijn met zo'n mooie roze taart :lol:
En je bent terecht trots!

Ik hoop snel meer van die mooie taarten van je te mogen bewonderen :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Wow wat een prachtige taart en wat een leuk verhaal! Haha ik moest wel lachen hoor. Superstoer dat je gewoon in

6

Supermooi en dat voor een eerste! Is mij niet gelukt zo'n eerste keer hoor (http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74830). Oh en ook niet voor mijn vijfde keer (http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=75290) ;) ...
Het boetseren heb ik me nog steeds niet aan gewaagd.

7

zo hij is echt mooi en dat voor je allereerste taart.
denk dat er nog heel veel mooie taarten zullen volgen.

8

Jeetje, wat een supertaart! En dat voor de eerste keer... je kunt met recht trots op jezelf zijn hoor!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9

Wauw, ik heb afgelopen weekend ook mijn eerste taartje gemaakt en verslaafd. Maar wat een mooi taart!!!

Groetjes Danielle

10

Nou ehhh....tja. Wat zal ik zeggen.... ben zeer verbaasd eigenlijk dat dit je eerste taart is! Wat ontzettend knap zeg!!! Daar mag je echt heel trots op zijn! Ook ik ben erg benieuwd naar je volgende creatie's.

Veel liefs, Annelies

11

Zo, die is even super! Dat is natuurtalent :thumb:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Wat een mooie taart zeg, heb gisteren ook m'n eerste taart gemaakt en ben daar ook heel trots op, maar als ik die van jouw zie.:thumb:

13

ERg mooi voor je eerste taart zeg.

14

wat een mooie taart .daar mag je zeker trots op zijn super.
groetjes carolien.

15

Geweldig, wat een gave taart. En dat voor je eerste :thumb:
Je hebt lef en talent, dat is een combi die vast veel meer moois gaat opleveren.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

wat een leuke taart!!!En dat voor een eerste.................op naar de volgenden zullen we maar zeggen!!!!
Groetjes Darlene

17

Waw prachtig en dat voor een eerste, ik ben benieuwd naar de volgende! Mijn eerste was belange niet zo goed!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

18

:o ik bloos ervan , wat een complimenten zeg !
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie leuke en lieve reacties....
Het is wel een verslaving hoor , ben in maart jarig en zit nu al te bedenken wat ik ga maken en ik wil ook nog een oudjaarstaart maken en een nichtje is gek op ajax dus die zit ook al in de planning.....
Ben alleen bang dat dit zo'n toevalstreffer was hahaha maarja dat merken we vanzelf.
Ga zo maar weer een in de webshop kijken , mmm zou je ook gewoon een taart kunnen maken omdat het maandag is :lol:

19

Ik vindt het een super taart,heel knap hoor voor je eerste!

20

Zeker een hele mooie taart voor je eerste :Y

21

Ik vindt je taart echt supermooi, vooral voor een eerste taart. Idd lijkt wel alsof je langer bezig bent.. Complimenten hoor !

Groetjes Serife..

22

Erg mooi!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl