1

Onderwerp: ijsprinses kitty

Pfff wat is stapelen zenuwslopend zeg. Mijn eerste stapel is klaar. Ik vond het ontzettend leuk om te doen maar ook zenuwslopend. Ik heb gedoweld met rietjes maar ik had de rietjes niet goed verspreid. Op een gegeven moment tijdens het verder versieren ging mijn taart hellen. Gelukkig zag mijn man dat het aan de ene kant in ging zakken en aan de andere kant kwam het omhoog. Ik wou het eerst zo laten en hopen dat het de volgende dag zou staan maar durfde het toch niet. Toen heb ik de taarten weer van elkaar afgehaald en apart in de koelkast gezet om de volgende dag opnieuw op te stapelen. Ik heb er ook een rietjes bij gezet. De volgende dag is de ingezakte deel toch weer omhoog gekomen en mijn rietje was nu te kort :S Moest dus ook rietje weer vervangen. Met een rietje erbij stond hij goed maar ik kreeg hem nu niet meer op precies de zelfde plek. Je zag er gelukkig niets meer van terug.
Ik heb ook een lange dowel gezetdie door de twee taarten ging. Ik vond het wel erg lastig om met de dowel door de karton te komen. Mijn man heeft het gat met een mes gemaakt. Ik heb de karton met zilverren en een goeden kant gebruikt. Kan ik ook een dunnen witte karton gebruiken? Die is wel makkelijk te doorboren denk ik.
Lang verhaal

Hier komen de foto's...

Tips zijn welkom want ik moet veel leren :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YETANZ4V-1.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-D3EW4O4H.jpg

Bedankt voor het kijken

Groetjes Gülendem

2

Re: ijsprinses kitty

Ik vind m gaaf!

En voor de stapeltips lees ik graag met je mee. Mijn stapels verzakken ook altijd...

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

3

Leuke taart joh! Je foto is trouwens wel heel erg scheef gemaakt, zit met mijn hoofd scheef te kijken, haha!
Op zich is voor zo'n stapel geen dowel door de hele taart nodig hoor. Ik gebruik om te stutten altijd een stukje van zo'n superdikke sateprikker. Tussen de taart zou ik denk ik wel zo'n zilveren/gouden karton gebruiken omdat hij aan beide kanten bekleed is. Zo'n wit karton is op de onderkant grijs. Mocht je taart wat vochtig worden, dan weet ik niet of dat grijze dan viezig wordt.

Lief klein kroontje trouwens...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Wat een leukerd!!

In de how-to taart stapelen op http://www.tartacadabra.com/nl_main.html staat heel duidelijk uitgelegd hoe je moet stapelen, hoeveel dowels je nodig hebt en waar je ze het beste kunt plaatsen. Persoonlijk heb ik wel een beetje mijn twijfels over het gebruiken van rietjes als dowel, maar er zijn er meer hier die het zo doen, dus daar kan het niet aan liggen. Misschien heb je ze te kort gemaakt?

Toen ik pas stapeltaarten begon te maken gebruikte ik ook die witte kartonnetjes, maar ik vind die dikkere zilver/goud veel fijner.

5

Leuke taart en grappig: die lekkere bolle sneeuwman met z'n schaatsjes.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Wat een leuke taart en mooi geboetseerd. Die schaatjes waren toch wel een vreselijk gepriegel???

Mooi gedaan, en wat een leuke details! Gr Patricia

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

8

Annemiek schreef:

Leuke taart joh! Je foto is trouwens wel heel erg scheef gemaakt, zit met mijn hoofd scheef te kijken, haha!

Hahaha ik dacht heel erg kunstig te zijn door de foto een beetje scheef te nemen. Maar het heeft toch anders uitgepakt :D

Groetjes Gülendem

9

Joyce Lootens schreef:

Wat een leuke taart en mooi geboetseerd. Die schaatjes waren toch wel een vreselijk gepriegel???

Dat was het zeker en omdat ik de gehele taart met marsepein heb bekleed zakten de schaatsen telkens in elkaar. Uiteindelijk zit er een spaghetti door de schaatsen :D

Bedankt allemaal voor de reactie en tips voor het stapelen.

Groetjes Gülendem