1

Onderwerp: wat zou lekker zijn?

Hallo,
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar misschien niet goed genoeg, maar kon niet echt het antwoord vinden wat ik zoek.

Ik wil een taartje maken en daarbij de saroma-caramel-pudding als vulling gebruiken, wat kan hier goed bij zonder dat het te zoet word?
Ik ben bang als ik iets van chocopasta doe dat het te zoet wordt of zou dat meevallen? Verder wil ik gewoon de normale botercreme gebruiken om af te smeren.

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

2

Re: wat zou lekker zijn?

heeee goed idee! saroma pudding :P ik hou dit topic in de gaten ;)

De meneer van mevrouwtaart

3

Ga jij de saroma door je botercreme doen om te vullen?? Want gewoon de pudding gaat niet goed ;)

Erbij heb ik ooit chocolade mousse gedaan.. erg lekker met een beetje gesmolten puur chocolade over de caramel botercreme.

4

ik wilde idd de pudding maken en dan misschien met wat versteviger erdoor????
Ik had ergens gelezen dat dat wel ging.........daar gaat mijn plannetje.......

5

Begrijp ik het goed? de saroma poeder... kan die gewoon door de botercreme?

@cicindy, mss moet je maar 1 laag doen om het niet te zoet te maken? en dan idd wat stukjes chocolader erdoor of een gesmolte laag erover.

Groetjes Mimi

6

mimi, 1 laag is wel een goed idee, maar dan dus ook niets in een 2e laag? of juist de 2e laag een dun laagje chocopasta.....
sorry hoor voor de lastige vragen

7

ik heb toen vanille boeter creme er bij gedaan en was echt super lekker

8

@mimi yep saroma kan iid door de botercreme. Gewoon schepje voor schepje tot je de juiste smaak heb.

@cicindy  ik heb et deze zomer geprobeerd omdat mij vriend helemaal gek op caramel pudding is heb er gelatine door gedaan.. en de vulling zakte door de biscuit overnacht.  volgende dag weer geprobeerd en aan gemaakt met alleen slagroom zakje klopfix en weer gelatine erdoor en weer doorgezakt.. daarom doe ik et alleen bij de botercreme in.. of een beetje door de slagroom.

9

cicindy schreef:

mimi, 1 laag is wel een goed idee, maar dan dus ook niets in een 2e laag? of juist de 2e laag een dun laagje chocopasta.....
sorry hoor voor de lastige vragen

Je hoeft niet perse een 2de laag, je kan ook maar 1 laag vullen en wat dikker of 2 lager en dan dunner aanbrengen en anders gewoon 1 laag ,met die saroma met stukjes chocolade erdoor en de 2de laag met merenque bc.

Groetjes Mimi

10

ik heb pas ook saroma pudding gebruikt voor 1 laag(aarbei)ging prima een klein beetje minder melk toevoegen dan er op het pakje staat en op laten stijven en dan kun je het goed als laag gebruiken.

maar idd door de botercreme kan natuurlijk ook.

groetjes

11

bedankt voor jullie tips....zal nog eens even nadenk hoe ik het precies ga doen....ik laat het jullie weten

12

Adelien schreef:

ik heb pas ook saroma pudding gebruikt voor 1 laag(aarbei)ging prima een klein beetje minder melk toevoegen dan er op het pakje staat en op laten stijven en dan kun je het goed als laag gebruiken.

maar idd door de botercreme kan natuurlijk ook.

groetjes

Door de bc lijkt me idd makkelijker, want dan kan jezelf de smaak bepalen en de poeder die je overhoud kan je natuurlijk weer een andere keer gebruiken. Lijkt mij.

Wel een goede tip die saroma door de bc.

Groetjes Mimi

13

Zelf gebruik ik alle smaken Saroma door de botercr

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

14

Ik heb verschillende keren gewoon de pudding als vulling gebruikt en nooit problemen gehad. Wel minimaal een paar uur van tevoren maken en in de koelkast zetten zodat het goed stijf is.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

15

Ik heb heel eigenwijs toch de saroma pudding gemaakt en idd een uurtje of 3,5 laten staan in de koelkast. Het had toen dezelfde dikte als bbr.
Het is dus toch gelukt!!

16

ik dacht ook al dat het best zou lukken, gezien het toch de dikte heeft van banketbakkersroom.
Ben wel benieuwd naar hoe het smaakt ;)
Hou je me op de hoogte!

Groetjes Mimi

17

het taartje staat nu in de vriezer en komt er denk ik met kerst weer uit (wilde ook meteen maar uitproberen hoe dat zou gaan), maar ik laat het wel weten als we hem op gegeten hebben

18 Laatst bewerkt door Mimi2 (08-12-2009 12:47)

Welke vulling heb je er nu bij gedaan?

en Heb je er een foto van gemaakt?

Groetjes Mimi

19

toch met een dun laagje chocopasta en botercreme om af te smeren.
foto heb ik, maar krijg dat hier niet geplaatst, lukt me niet op de een of andere manier. (echt mooi is ie trouwens ook niet, ach als ie dan maar smaakt)