Onderwerp: effecten hoeveelheden maizena, bloem, suiker
Beste allemaal.
Uiteindleijk ben ik begonnen met mijn eerste biscuitdeegtaartje van de week. En het werkt ontzettend aanstekelijk
Ik gebruik (om te oefenen) een klein taartblikje van de hema. Jeweetwel welke ik bedoel. (zo'n schattig dingetje ) Met heel weinig ingredienten heb ik dan genoeg om te oefenen.
Ik gebruik per ei nu (en totaal 2eieren):
45gr suiker
25gr bloem
20gr maizena
(45-25-20 dus)
Mix eerst de ei in geheel met suiker tot lekker dik is, dan rest erdoor spatelen.
En dan in hetelucht op 160graden (uitgeprobeerd) 35 - 40min
(al weet ik niet precies wanneer ie 'goed is'. Soms is het midden aan de bovenkant een beetje 'zacht cakeig' nog namelijk. Dan 5 min in oven laten afkoelen en dan meteen eruit halen en omgekeerd op rooster leggen. (of beter anders doen?)
Nu ben ik erg benieuwd wat er gebeurd als ik mijn verhouding verschuif naar
bijvoorbeeld 45-30-15. Dit heb ik nu dus net even gemixt en staat nu in de oven. Wat kan ik er van gaan verwachten? Wordt ie zachter, steviger, etc? Uiteraard kom ik daar straks achter, maar ben wel benieuwd naar wat de effecten zouden moeten zijn bij veranderen hoeveelheden maizena, bloem, suiker. Of bv eiwit + eigeel apart mixen. Ga ik wel allemaal proberen, maar de theorie erachter wil ik graag weten
En oventemperaturen moeten mss ook iets anders ingesteld bij andere verhoudingen? Ok