1

Onderwerp: Beginnersvragen!

Dag allemaal,

Voor de Kerst ga ik voor het eerst een klassieke victoria sponge bakken (en bekleden). Ik heb een sponge recept van Peggy porschen, maar ik zie dat zij gezouten boter gebruikt...weet iemand of dat werkt? Lijkt mij een potentiele ramp....een zoute taart!

Ook wil ik meringue botercreme maken, maar heb geen keukenmachine. Zou ik alles met een handmixer kunnen doen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Marieke

2

Re: Beginnersvragen!

Ik maakte tot nu toe de merinque botercreme met de handmixer, je hebt wel een lamme arm aan het eind van de rit maar het is me tot nu toe altijd gelukt!

De eerste vraag kan ik niet beantwoorden want dat weet ik niet :D

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

3

Hi, ik maak victoria sandwich altijd met ongezouten boter.... met gezouten boter heb ik het ook nog nooit geprobeerd hoor. Maar met ongezouten boter smaakt het in ieder geval prima.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

ik heb nog nooit het verschil geproefd tussen gezouten en ongezouten boter!

dus maakt geen flaus aus (dat is duits voor fluit uit)

5

Flaus aus.... nou, ik dacht ook altijd dat er geen verschil te proeven was. Maar voor de bc gebruik ik toch echt ONgezouten boter. Ik vind dat je dat wel proeft. Bij cake niet, daar gebruik ik 'gewone' roomboter.

6

Bedankt allemaal voor de hulp! De meringue ga ik vrolijk met een handmixer mixen (ben vast armspieroefeningen aan het doen :)) en voor de cake ga ik ongezouten boter doen en aan de mix een klein snufje zout toevoegen, dan moet het wel goed gaan!!!

Fijn weekend!

7

yvonne schreef:

dus maakt geen flaus aus (dat is duits voor fluit uit)

Al eens botercreme gemaakt met gezouten boter? ;) Zeker weten dat het verschil maakt! :S

Ikkies zelf liever voor ongezouten boter, en dan evt. een snufje zout erdoor voor de smaakversterking ( Dan heb je helemaal zelf in de hand hoeveel zout je toevoegt :) )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>